This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063746%21RIV13-MSM-14410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063746%21RIV13-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
The book is devoted to the topic of interculturality in the context of foreign language teaching and learning. First part aims at discussing specific terminological questions and defining interdisciplinary foundations necessary for conceptualization and didactic grasp of intercultural communicative competence. Second part of the book presents two research studies into educational reality. Firstly, quality of intercultural aims within language teaching is studied in the curricular documents. Attention is paid to the current curricular reform, i.e. content analysis focused on how are intercultural aims in the area of English language teaching elaborated in the school educational programs. Core of the second part of the book is a case study focused on development and assessment of intercultural communicative competence in student teachers of English language. Kniha je věnována fenoménu interkulturality v kontextu cizojazyčné výuky. V první části jsou vymezeny stěžejní terminologické otázky a interdisciplinární východiska pro problematiku konceptualizace a didaktizace interkulturní komunikační kompetence. Druhá část knihy nabízí výzkumné sondy do edukační reality. Nejprve je sledována kvalita rozpracování interkulturní výchovy a vzdělávání s cílem rozvoje interkulturní komunikační kompetence v programových a kurikulárních dokumentech. Zohledněna je i současná kurikulární reforma, jejíž vliv na rozpracování vzdělávacích cílů v oblasti rozvoje interkulturní komunikační kompetence v kontextu cizojazyčné výuky je nahlédnut prostřednictvím obsahové analýzy školních vzdělávacích programů. Jádrem druhé části knihy je případová studie zaměřená na rozvoj a hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů učitelství anglického jazyka. Kniha je věnována fenoménu interkulturality v kontextu cizojazyčné výuky. V první části jsou vymezeny stěžejní terminologické otázky a interdisciplinární východiska pro problematiku konceptualizace a didaktizace interkulturní komunikační kompetence. Druhá část knihy nabízí výzkumné sondy do edukační reality. Nejprve je sledována kvalita rozpracování interkulturní výchovy a vzdělávání s cílem rozvoje interkulturní komunikační kompetence v programových a kurikulárních dokumentech. Zohledněna je i současná kurikulární reforma, jejíž vliv na rozpracování vzdělávacích cílů v oblasti rozvoje interkulturní komunikační kompetence v kontextu cizojazyčné výuky je nahlédnut prostřednictvím obsahové analýzy školních vzdělávacích programů. Jádrem druhé části knihy je případová studie zaměřená na rozvoj a hodnocení rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů učitelství anglického jazyka.
dcterms:title
Rozvoj interkulturní komunikační kompetence Intercultural communicatice competence development Rozvoj interkulturní komunikační kompetence
skos:prefLabel
Rozvoj interkulturní komunikační kompetence Intercultural communicatice competence development Rozvoj interkulturní komunikační kompetence
skos:notation
RIV/00216224:14410/12:00063746!RIV13-MSM-14410___
n10:predkladatel
n11:orjk%3A14410
n3:aktivita
n5:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n4:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n12:6779727
n3:druhVysledku
n9:B
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
166441
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/12:00063746
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
intercultural communicative competence (ICC); intercultural communicative competence development; intercultural communicative competence assessment; pre-service English language teacher education; case study; focus groups; YOGA Form questionnaire
n3:klicoveSlovo
n6:focus%20groups n6:YOGA%20Form%20questionnaire n6:case%20study n6:intercultural%20communicative%20competence%20%28ICC%29 n6:intercultural%20communicative%20competence%20assessment n6:intercultural%20communicative%20competence%20development n6:pre-service%20English%20language%20teacher%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[CACD1A4C3345]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 29
n3:nazevZdroje
Rozvoj interkulturní komunikační kompetence
n3:obor
n13:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
223
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2012
n3:tvurceVysledku
Kostková, Klára
s:numberOfPages
223
n20:hasPublisher
Masarykova univerzita
n16:isbn
9788021060357
n14:organizacniJednotka
14410