This HTML5 document contains 52 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n3http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063138%21RIV13-MSM-14410___/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063138%21RIV13-MSM-14410___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Informovaná intervence staví na znalosti individuálních odlišností dítěte/žáka a směřuje k naplnění jeho individuálních edukačních potřeb. Je charakteristická intervenčním konceptem 3P (posilování, podpora, provázení). V textu jej představujeme na příkladech z výzkumů a stavíme jej do kontrastu intervenčního konceptu 3R (represe, restrikce, resocializace), který se též v aktuálních speciálněpedagogických intervenčních strategií uplatňuje, ovšem je primárně zaměřen na potřeby a zájmy okolí dítěte, resp. společnosti. V textu tematizujeme hledisko příjemců intervence (dětí či žáků), přičemž zdůrazňujeme roli, kterou tito jedinci a jejich pohled na intervenci samotnou v rámci intervenčního procesu hrají. Ve světle obou intervenčních konceptů (3P a 3R) jsou na příkladech z našich výzkumů představeny tři typické reakce okolí na tzv. problémové chování tak z pohledu samotných aktérů tohoto chování – diskreditující, zasvěcená (podpůrná) a odměňující reakce. The concept of informed intervention is based on knowledge of individual differences between children and its aim is to meet their individual educational needs. It may be defined by the interventional concept of empowerment-support-guidance, which we believe to be more appropriate than the interventional concept of repression, restriction, resocialization, which aims to meet the needs and interests of children’s social environment. In the article we present children’s perspectives on and their attitudes towards intervention as illustrated by some of the findings of our researches in the field of behavioral difficulties. We emphasize role of children’s interpretations of the process of intervention as a key part of intervention. Informovaná intervence staví na znalosti individuálních odlišností dítěte/žáka a směřuje k naplnění jeho individuálních edukačních potřeb. Je charakteristická intervenčním konceptem 3P (posilování, podpora, provázení). V textu jej představujeme na příkladech z výzkumů a stavíme jej do kontrastu intervenčního konceptu 3R (represe, restrikce, resocializace), který se též v aktuálních speciálněpedagogických intervenčních strategií uplatňuje, ovšem je primárně zaměřen na potřeby a zájmy okolí dítěte, resp. společnosti. V textu tematizujeme hledisko příjemců intervence (dětí či žáků), přičemž zdůrazňujeme roli, kterou tito jedinci a jejich pohled na intervenci samotnou v rámci intervenčního procesu hrají. Ve světle obou intervenčních konceptů (3P a 3R) jsou na příkladech z našich výzkumů představeny tři typické reakce okolí na tzv. problémové chování tak z pohledu samotných aktérů tohoto chování – diskreditující, zasvěcená (podpůrná) a odměňující reakce.
dcterms:title
Intervence jako restrikce nebo jako posilování? Intervence jako restrikce nebo jako posilování? Intervention – restriction or support?
skos:prefLabel
Intervence jako restrikce nebo jako posilování? Intervention – restriction or support? Intervence jako restrikce nebo jako posilování?
skos:notation
RIV/00216224:14410/12:00063138!RIV13-MSM-14410___
n11:predkladatel
n12:orjk%3A14410
n4:aktivita
n18:Z
n4:aktivity
Z(MSM0021622443)
n4:dodaniDat
n6:2013
n4:domaciTvurceVysledku
n9:9984852 n9:3296768
n4:druhVysledku
n20:C
n4:duvernostUdaju
n13:S
n4:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
142713
n4:idVysledku
RIV/00216224:14410/12:00063138
n4:jazykVysledku
n10:cze
n4:klicovaSlova
school; family; behavioral difficulties; conduct disorder; at-risk child; informed intervention; restriction; resocialization; empowerment; guid ance; support
n4:klicoveSlovo
n7:family n7:support n7:guid%20ance n7:school n7:behavioral%20difficulties n7:restriction n7:at-risk%20child n7:informed%20intervention n7:empowerment n7:resocialization n7:conduct%20disorder
n4:kontrolniKodProRIV
[FD0D6E2F5E27]
n4:mistoVydani
Brno
n4:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n4:nazevZdroje
Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Educational Needs VI.
n4:obor
n17:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetStranKnihy
327
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n6:2012
n4:tvurceVysledku
Vojtová, Věra Červenka, Karel
n4:zamer
n14:MSM0021622443
s:numberOfPages
10
n3:hasPublisher
Paido
n19:isbn
9788073152352
n16:organizacniJednotka
14410