This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063111%21RIV13-MSM-14410___/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063111%21RIV13-MSM-14410___
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
This text deals with the development of a child with a hearing impairment and its position in the major society. Text also deals with determinants of personality development of the child with hearing impairment and learning standarts and values existing in society. A very important role in this process has, in addition to parents, school. School is an environment, where individuals with hearing impairment spend the majority of her childhood and adolescence. An important task of teachers in regular schools and schools for the hearing impaired children is to show children way to achieve social inclusion as far as possible. At the end of the text, there are presented the results of research. The aim of research should evaluate the options and specifics in the teaching of religion, as well as evaluate the possibility to transmit spiritual values and understanding of these values. This research also includes options of active spiritual life in children with hearing impairment in the Czech Republic. Kapitola se zabývá vývojem dítěte se sluchovým postižením, jeho postavením v majoritní společnosti, faktory determinujícími rozvoj osobnosti dítěte se sluchovým postižením a osvojováním si norem a hodnot platných ve společnosti. Velmi důležitou roli v tomto procesu kromě rodiny zaujímá škola jako prostředí, kde jedinci se sluchovým postižením tráví podstatnou část svého dětství a dospívání. Důležitým úkolem pedagogů, ať již v běžných školách, či ve školách pro sluchově postižené, je ukázat dětem a žákům se sluchovým postižením cestu, jak dosáhnout společenské inkluze v tom nejširším slova smyslu. V závěru příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo postihnutí možností a specifik výuky náboženství, předávání duchovních hodnot, jejich chápání a aktivního duchovního života ve společenství u dětí se sluchovým postižením s ohledem na situaci v České republice. Kapitola se zabývá vývojem dítěte se sluchovým postižením, jeho postavením v majoritní společnosti, faktory determinujícími rozvoj osobnosti dítěte se sluchovým postižením a osvojováním si norem a hodnot platných ve společnosti. Velmi důležitou roli v tomto procesu kromě rodiny zaujímá škola jako prostředí, kde jedinci se sluchovým postižením tráví podstatnou část svého dětství a dospívání. Důležitým úkolem pedagogů, ať již v běžných školách, či ve školách pro sluchově postižené, je ukázat dětem a žákům se sluchovým postižením cestu, jak dosáhnout společenské inkluze v tom nejširším slova smyslu. V závěru příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo postihnutí možností a specifik výuky náboženství, předávání duchovních hodnot, jejich chápání a aktivního duchovního života ve společenství u dětí se sluchovým postižením s ohledem na situaci v České republice.
dcterms:title
Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením Influence of Families and Schools in the Process of Social Inclusion of Pupils with Hearing Impairment Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením
skos:prefLabel
Influence of Families and Schools in the Process of Social Inclusion of Pupils with Hearing Impairment Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením
skos:notation
RIV/00216224:14410/12:00063111!RIV13-MSM-14410___
n8:predkladatel
n9:orjk%3A14410
n4:aktivita
n7:S
n4:aktivity
S
n4:dodaniDat
n6:2013
n4:domaciTvurceVysledku
n17:1956841 n17:2494396
n4:druhVysledku
n15:C
n4:duvernostUdaju
n20:S
n4:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
163653
n4:idVysledku
RIV/00216224:14410/12:00063111
n4:jazykVysledku
n18:cze
n4:klicovaSlova
inclusion; social inclusion; person with hearing impairment; cognitive and social development of individual with hearing impairment; spiritual awareness of people with hearing impairment; Religious Education
n4:klicoveSlovo
n5:inclusion n5:spiritual%20awareness%20of%20people%20with%20hearing%20impairment n5:Religious%20Education n5:person%20with%20hearing%20impairment n5:social%20inclusion n5:cognitive%20and%20social%20development%20of%20individual%20with%20hearing%20impairment
n4:kontrolniKodProRIV
[3AF1FA740533]
n4:mistoVydani
Brno
n4:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n4:nazevZdroje
D. Opatřilová, M. Vítková et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II.
n4:obor
n10:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetStranKnihy
266
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n6:2012
n4:tvurceVysledku
Žajdlíková, Tereza Doležalová, Lenka
s:numberOfPages
11
n16:hasPublisher
Masarykova univerzita
n13:isbn
9788021059962
n19:organizacniJednotka
14410