This HTML5 document contains 55 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062832%21RIV13-MSM-14410___/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062832%21RIV13-MSM-14410___
rdf:type
n19:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
This chapter deals with the application of educational individualization and differentiation in inclusive primary school. The research objective is to compare the aims and intention of inclusion in the SEP of choosen schools with the real situation in the classrooms, based on observations by monitoring selected indicators, which we defined from Framework for school self-evaluation. Satisfying of special educational needs of pupils is seen as a condition for academic work in the community of heterogenous class. The result of this work should contribute to argumentation of educational inclusion in the primary school. Kapitola zpracovává problematiku uplatňování vzdělávací individualizace a diferenciace v inkluzivní primární škole. Cílem výzkumu je porovnání záměrů a cílů inkluze v ŠVP vybraných škol s reálným stavem ve výuce na základě pozorování prostřednictvím sledování vybraných indikátorů, které jsme vymezili z položek Rámce pro sebehodnocení škol. Uspokojování speciálních vzdělávacích potřeb žáků je chápáno jako podmínka pedagogické práce v heterogenním společenství třídy. Výsledek by měl přispět k argumentaci vzdělávací inkluze v primární škole. Kapitola zpracovává problematiku uplatňování vzdělávací individualizace a diferenciace v inkluzivní primární škole. Cílem výzkumu je porovnání záměrů a cílů inkluze v ŠVP vybraných škol s reálným stavem ve výuce na základě pozorování prostřednictvím sledování vybraných indikátorů, které jsme vymezili z položek Rámce pro sebehodnocení škol. Uspokojování speciálních vzdělávacích potřeb žáků je chápáno jako podmínka pedagogické práce v heterogenním společenství třídy. Výsledek by měl přispět k argumentaci vzdělávací inkluze v primární škole.
dcterms:title
Indicators of Educational Inclusion in the Context of Individualization and Differentiation: School Curriculum and Teaching Reality Indikátory inkluze v kontextu vzdělávací individualizace a diferenciace: školní vzdělávací programy a realita výuky Indikátory inkluze v kontextu vzdělávací individualizace a diferenciace: školní vzdělávací programy a realita výuky
skos:prefLabel
Indikátory inkluze v kontextu vzdělávací individualizace a diferenciace: školní vzdělávací programy a realita výuky Indicators of Educational Inclusion in the Context of Individualization and Differentiation: School Curriculum and Teaching Reality Indikátory inkluze v kontextu vzdělávací individualizace a diferenciace: školní vzdělávací programy a realita výuky
skos:notation
RIV/00216224:14410/12:00062832!RIV13-MSM-14410___
n19:predkladatel
n21:orjk%3A14410
n3:aktivita
n16:Z
n3:aktivity
Z(MSM0021622443)
n3:dodaniDat
n12:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n9:1128523 n9:8488916 n9:2278413
n3:druhVysledku
n8:C
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
141206
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/12:00062832
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
Educational inclusion; individualization; differentiation; school education program; indicators of inclusion; teaching; learning; special educational needs; support for learning; learning outcomes; success; assessment and self-assessment.
n3:klicoveSlovo
n4:teaching n4:individualization n4:special%20educational%20needs n4:success n4:learning%20outcomes n4:support%20for%20learning n4:indicators%20of%20inclusion n4:school%20education%20program n4:assessment%20and%20self-assessment. n4:learning n4:Educational%20inclusion n4:differentiation
n3:kontrolniKodProRIV
[7B88F7032D6B]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.
n3:obor
n5:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetStranKnihy
327
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2012
n3:tvurceVysledku
Havel, Jiří Kratochvílová, Jana Filová, Hana
n3:zamer
n14:MSM0021622443
s:numberOfPages
11
n10:hasPublisher
Paido
n13:isbn
9788073152352
n20:organizacniJednotka
14410