This HTML5 document contains 51 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062672%21RIV13-MSM-14410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062672%21RIV13-MSM-14410___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Kapitola je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí se sluchovým postižením a dětí s hluchoslepotou v předškolním věku. Blíže jsou charakterizovány náplň práce speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené, speciálně pedagogického centra pro zrakově postižené a mateřské školy pro sluchově postižené. V závěru textu je uveden konkrétní příklad dítěte s hluchoslepotou. Cílem textu je poukázat na význam a specifika vzdělávání dětí se sluchovým postižením a dětí s hluchoslepotou v předškolním věku s ohledem na typ a stupeň postižení a možnosti komunikace. Kapitola je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí se sluchovým postižením a dětí s hluchoslepotou v předškolním věku. Blíže jsou charakterizovány náplň práce speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené, speciálně pedagogického centra pro zrakově postižené a mateřské školy pro sluchově postižené. V závěru textu je uveden konkrétní příklad dítěte s hluchoslepotou. Cílem textu je poukázat na význam a specifika vzdělávání dětí se sluchovým postižením a dětí s hluchoslepotou v předškolním věku s ohledem na typ a stupeň postižení a možnosti komunikace. The chapter is focused on education of preschool children with hearing impairment and preschool children with deafblindness. It offers a detailed description of the work of counseling centres for hearing impaired and conseling centres for visually impaired and kindergartens for hearing impaired. In the end of the chapter case study of child with deafblindness. The aim of the chapter is to show the importance and specifics of preschool education of children with hearing impairment and preschool children with deafblindness.
dcterms:title
Approaches to Children with Hearing Impairment and Children with Deafblindness Specifika přístupu k dětem se sluchovým postižením a dětem s hluchoslepotou Specifika přístupu k dětem se sluchovým postižením a dětem s hluchoslepotou
skos:prefLabel
Specifika přístupu k dětem se sluchovým postižením a dětem s hluchoslepotou Approaches to Children with Hearing Impairment and Children with Deafblindness Specifika přístupu k dětem se sluchovým postižením a dětem s hluchoslepotou
skos:notation
RIV/00216224:14410/12:00062672!RIV13-MSM-14410___
n12:predkladatel
n13:orjk%3A14410
n3:aktivita
n20:Z
n3:aktivity
Z(MSM0021622443)
n3:dodaniDat
n9:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n10:6052185 n10:2494396
n3:druhVysledku
n5:C
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
170316
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/12:00062672
n3:jazykVysledku
n21:cze
n3:klicovaSlova
child with hearing impairment; child with deafblindness; preschool education; Framework Educational Programme for Preschool Education; nursery school for hearing impaired; inclusive education; counseling centre; parents; hearing aids; cochlear implant
n3:klicoveSlovo
n6:preschool%20education n6:inclusive%20education n6:child%20with%20deafblindness n6:child%20with%20hearing%20impairment n6:parents n6:Framework%20Educational%20Programme%20for%20Preschool%20Education n6:counseling%20centre n6:nursery%20school%20for%20hearing%20impaired n6:hearing%20aids n6:cochlear%20implant
n3:kontrolniKodProRIV
[8F665E7B15AD]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs
n3:obor
n17:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
272
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2012
n3:tvurceVysledku
Doležalová, Lenka Hricová, Lenka
n3:zamer
n4:MSM0021622443
s:numberOfPages
28
n11:hasPublisher
MU
n15:isbn
9788021060449
n18:organizacniJednotka
14410