This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00059634%21RIV13-MSM-14410___/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00059634%21RIV13-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n13:Vysledek
dcterms:description
Výzkumných prací týkajících se zkoumání postojů žáků k chemii není mnoho. Ve většině případů se jedná o výzkumné práce zaměřené na vliv genderu na utváření postojů k uvedenému předmětu. V předkládané studii byl kromě vlivu genderu zjišťován i vliv ročníku, oblíbeného předmětu a celkový postoj žáků k chemii. Výzkumný vzorek byl tvořen 379 žáky druhého stupně z osmi českých základních škol. Poměr děvčat a chlapců byl přibližně vyrovnaný. Více žáků bylo z osmého ročníku (n = 236) a žáků s oblíbeným přírodovědným předmětem bylo 102. Jako výzkumný nástroj byl použít dotazník obsahující 25 škálovaných položek Likertova typu. Použitím faktorové analýzy byly položky rozděleny do 4 dimenzí: Zájem o chemii, Význam chemie, Budoucí život a chemie, Chemické experimenty. Na zjištění rozdílů u jednotlivých proměnných byl použit t-test pro nezávislé výběry. Významný rozdíl byl zjištěn pouze u proměnné oblíbený předmět ve prospěch žáků s chemií jakožto oblíbeným předmětem. Výzkumných prací týkajících se zkoumání postojů žáků k chemii není mnoho. Ve většině případů se jedná o výzkumné práce zaměřené na vliv genderu na utváření postojů k uvedenému předmětu. V předkládané studii byl kromě vlivu genderu zjišťován i vliv ročníku, oblíbeného předmětu a celkový postoj žáků k chemii. Výzkumný vzorek byl tvořen 379 žáky druhého stupně z osmi českých základních škol. Poměr děvčat a chlapců byl přibližně vyrovnaný. Více žáků bylo z osmého ročníku (n = 236) a žáků s oblíbeným přírodovědným předmětem bylo 102. Jako výzkumný nástroj byl použít dotazník obsahující 25 škálovaných položek Likertova typu. Použitím faktorové analýzy byly položky rozděleny do 4 dimenzí: Zájem o chemii, Význam chemie, Budoucí život a chemie, Chemické experimenty. Na zjištění rozdílů u jednotlivých proměnných byl použit t-test pro nezávislé výběry. Významný rozdíl byl zjištěn pouze u proměnné oblíbený předmět ve prospěch žáků s chemií jakožto oblíbeným předmětem. There are a small number of research studies investigating lower secondary school pupils attitudes toward chemistry. Existing studies focus mainly on the influence of gender on the attitudes toward chemistry. In this paper we present an investigation of the influence of gender, class and favourite subject and also an overall index of attitudes toward chemistry. The sample consisted of 379 pupils from eight lower secondary schools. The number of boys and girls was approximately similar; there were more pupils from the 8th grade and 102 pupils with chemistry as favourite subject. The measurement tool was a questionnaire with 25 Likert type items. After applying factor analysis, the items were distributed into four dimensions: The interest in chemistry, The relevance of chemistry, The future life and chemistry and The Chemical experiments. The independent two-sample t-test was used for determining the differences among groups of categorical variables.
dcterms:title
Lower secondary school pupils perception of chemistry Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol
skos:prefLabel
Lower secondary school pupils perception of chemistry Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol
skos:notation
RIV/00216224:14410/12:00059634!RIV13-MSM-14410___
n13:predkladatel
n17:orjk%3A14410
n3:aktivita
n15:I
n3:aktivity
I
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n11:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n6:1345435 n6:8155496 n6:2747197
n3:druhVysledku
n7:J
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
178394
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/12:00059634
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
attitudes toward chemistry; questionnaire with scale items; lower secondary school pupils
n3:klicoveSlovo
n4:lower%20secondary%20school%20pupils n4:attitudes%20toward%20chemistry n4:questionnaire%20with%20scale%20items
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[DE05F07AAA52]
n3:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n3:obor
n16:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2012
n3:svazekPeriodika
22
n3:tvurceVysledku
Škoda, Jiří Švandová, Kateřina Kubiatko, Milan Šibor, Jiří
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
15
n18:organizacniJednotka
14410