This HTML5 document contains 54 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00058479%21RIV13-GA0-14410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00058479%21RIV13-GA0-14410___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Přehledová studie zpřístupňuje poznatky o komponentách a charakteristikách výuky, které byly v pedagogicko-psychologických a didaktických výzkumech shledány jako relevantní pro kvalitu výuky. Studie je výsledkem teoretického výzkumu (modelování kvality) a je rozvržena do čtyř částí – postupně jsou rozebírány komponenty a charakteristiky výuky zakládající její kvalitu sdružené na základě věcné blízkosti do čtyř okruhů: (1) organizace a řízení třídy – využití času, přiměřené tempo (pacing), strukturovanost; (2) zprostředkování cílů a obsahů – jasnost, strukturovanost, soudržnost, (3) učební úlohy – kognitivní aktivizace, (4) podpůrné učební klima – konstruktivní práce s chybou, adaptivita výukových postupů. K jednotlivým komponentám a charakteristikám jsou ve studii prezentována relevantní výzkumná zjištění – průběžně se poukazuje na jejich didaktické souvislosti. This review paper presents findings about components and characteristics of instruction that have been shown as relevant for quality of instruction by pedagogical, psychological and didactic research studies. In the paper (theoretical research), components and characteristics of instructional quality are summarized and presented in four areas: (1) classroom organization and management – timing, pacing, structure, (2) dealing with goals and contents – clarity, structure, coherence, (3) learning tasks – cognitive activation, (4) supportive learning climate – constructive dealing with mistakes, adaptive teaching. Each component and characteristic of instructional quality is highlighted with relevant research findings, which are discussed in didactic context. Přehledová studie zpřístupňuje poznatky o komponentách a charakteristikách výuky, které byly v pedagogicko-psychologických a didaktických výzkumech shledány jako relevantní pro kvalitu výuky. Studie je výsledkem teoretického výzkumu (modelování kvality) a je rozvržena do čtyř částí – postupně jsou rozebírány komponenty a charakteristiky výuky zakládající její kvalitu sdružené na základě věcné blízkosti do čtyř okruhů: (1) organizace a řízení třídy – využití času, přiměřené tempo (pacing), strukturovanost; (2) zprostředkování cílů a obsahů – jasnost, strukturovanost, soudržnost, (3) učební úlohy – kognitivní aktivizace, (4) podpůrné učební klima – konstruktivní práce s chybou, adaptivita výukových postupů. K jednotlivým komponentám a charakteristikám jsou ve studii prezentována relevantní výzkumná zjištění – průběžně se poukazuje na jejich didaktické souvislosti.
dcterms:title
Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění Components and characteristics of instructional quality: a review of research findings Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění
skos:prefLabel
Components and characteristics of instructional quality: a review of research findings Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění
skos:notation
RIV/00216224:14410/12:00058479!RIV13-GA0-14410___
n17:predkladatel
n18:orjk%3A14410
n3:aktivita
n16:P
n3:aktivity
P(GAP407/11/0262)
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n6:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n4:5987334 n4:5880386 n4:9023089
n3:druhVysledku
n13:J
n3:duvernostUdaju
n11:S
n3:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
145145
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/12:00058479
n3:jazykVysledku
n19:cze
n3:klicovaSlova
classroom management; clarity; structure; coherence; cognitive activation; supportive learning climate; instructional quality; pacing; learning task; time on task; instruction; research
n3:klicoveSlovo
n9:structure n9:supportive%20learning%20climate n9:coherence n9:learning%20task n9:clarity n9:research n9:time%20on%20task n9:pacing n9:classroom%20management n9:instruction n9:instructional%20quality n9:cognitive%20activation
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[DDFD26BEB70D]
n3:nazevZdroje
Orbis Scholae
n3:obor
n8:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n10:GAP407%2F11%2F0262
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2012
n3:svazekPeriodika
6
n3:tvurceVysledku
Janko, Tomáš Janík, Tomáš Lokajíčková, Veronika
s:issn
1802-4637
s:numberOfPages
29
n14:organizacniJednotka
14410