This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055257%21RIV12-MSM-14410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055257%21RIV12-MSM-14410___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Perspektivy práce s delikventní mládeží jsou úzce propojeny se změnami v přístupech k problematice práce s dětmi v riziku a s poruchami chování. V praxi navzdory současným inkluzivním trendům speciální pedagogiky, která usiluje o posilování odpovědnosti těchto dětí za vlastní život a jeho kvalitu v dospělosti, stále převažují přístupy postavené na „péči a restrikci“. Považují dítě za pasivního účastníka intervenčních „služeb“. Přitom právě aktivita dítěte a způsob, jímž definuje svou situaci, více či méně ovlivňuje efektivitu intervence a následný přístup dítěte k vlastnímu chování. V příspěvku prezentujeme zjištění výzkumů ze školního, intervenčního a institucionálního prostředí. Na nich budeme ilustrovat odlišnosti a specifika v postojích a strategiích adaptace dětí a mládeže s poruchami chování na aktuální obtížnou životní situaci. Pro hledání cest v práci s dětmi a mládeží s poruchami chování (ať formy delikventní či jiné) je považujme za rozhodující. Perspectives of dealing with delinquent youth are closely linked to changes in approaches of dealing with children at risk. Within recent special education approaches there are tendencies to inclusion of these categories of children, though approaches of „care and restriction“ dominate the field of helping professions in practice. From the „care and restriction“ perspective, children are seen as passive objects of interventional „care“. Our research findings presented in the text ilustrate variety of differences in attitudes and strategies of these children. These differences are inevitable parts of informed intervention perspective, which respects these differences as indicators of individual needs. Informed intervention perspective defines its clients as indepedent and responsible individuals capable to solve their life problems actively. Perspektivy práce s delikventní mládeží jsou úzce propojeny se změnami v přístupech k problematice práce s dětmi v riziku a s poruchami chování. V praxi navzdory současným inkluzivním trendům speciální pedagogiky, která usiluje o posilování odpovědnosti těchto dětí za vlastní život a jeho kvalitu v dospělosti, stále převažují přístupy postavené na „péči a restrikci“. Považují dítě za pasivního účastníka intervenčních „služeb“. Přitom právě aktivita dítěte a způsob, jímž definuje svou situaci, více či méně ovlivňuje efektivitu intervence a následný přístup dítěte k vlastnímu chování. V příspěvku prezentujeme zjištění výzkumů ze školního, intervenčního a institucionálního prostředí. Na nich budeme ilustrovat odlišnosti a specifika v postojích a strategiích adaptace dětí a mládeže s poruchami chování na aktuální obtížnou životní situaci. Pro hledání cest v práci s dětmi a mládeží s poruchami chování (ať formy delikventní či jiné) je považujme za rozhodující.
dcterms:title
Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? Can we perceive different educational strategies of children with behavioral difficulties?
skos:prefLabel
Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? Can we perceive different educational strategies of children with behavioral difficulties?
skos:notation
RIV/00216224:14410/11:00055257!RIV12-MSM-14410___
n5:predkladatel
n6:orjk%3A14410
n7:aktivita
n22:Z
n7:aktivity
Z(MSM0021622443)
n7:dodaniDat
n15:2012
n7:domaciTvurceVysledku
n9:9984852 n9:3296768
n7:druhVysledku
n14:D
n7:duvernostUdaju
n21:S
n7:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n7:idSjednocenehoVysledku
236738
n7:idVysledku
RIV/00216224:14410/11:00055257
n7:jazykVysledku
n17:cze
n7:klicovaSlova
Special education; emotional and behaviour disorder; at-risk children; intervention; empowerment; support; guidance
n7:klicoveSlovo
n10:Special%20education n10:support n10:intervention n10:guidance n10:empowerment n10:at-risk%20children n10:emotional%20and%20behaviour%20disorder
n7:kontrolniKodProRIV
[14F6A63A7933]
n7:mistoKonaniAkce
Sídlo veřejného ochránce práv v Brně
n7:mistoVydani
Brno
n7:nazevZdroje
Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování?
n7:obor
n13:AM
n7:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n7:pocetTvurcuVysledku
2
n7:rokUplatneniVysledku
n15:2011
n7:tvurceVysledku
Červenka, Karel Vojtová, Věra
n7:typAkce
n18:EUR
n7:zahajeniAkce
2011-05-25+02:00
n7:zamer
n20:MSM0021622443
s:numberOfPages
145
n4:hasPublisher
občanské sdružení Ratolest Brno
n19:isbn
978-80-260-0137-9
n11:organizacniJednotka
14410