This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n8http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055251%21RIV12-MSM-14410___/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055251%21RIV12-MSM-14410___
rdf:type
n7:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Individuální odlišnosti, které jsou specifické pro děti s poruchami chování, jakými jsou například tzv. nežádoucí projevy v jejich chování, bývají samy o sobě často objektem intervence. Cílem pak bývá eliminace a normalizace či alespoň zmírnění těchto problematicky vnímaných odlišností. Speciálně pedagogický přístup orientovaný na inkluzi dítěte v riziku či s poruchami chování by však měl vycházet z respektu jak vůči společenským normám, tak vůči individuálním potřebám dítěte, a proto by měl tyto specifické odlišnosti vnímat raději jako projevy či indikátory potenciální speciální edukační potřeby (potřeb) daného dítěte. Na příkladech z terénu jsou vysvětleny analytické kroky na cestě od zjištění individuální odlišnosti přes identifikaci speciální edukační potřeby až k plánu inkluzivně orientované intervence. Zmíněné příklady se týkají odlišností v postojích a představách klientů preventivně výchovného zařízení (tj. Individual differences specific for children with behavioral difficulties are themselves frequently the subject of special education intervention. The 'problematic' behavior is very often the subject of the intervention despite the child’s special need which caused the behavior in the first place. Special education intervention focusing on inclusion should respect social norms as well as individual needs of children. Specific or 'problematic' differences should be seen as indicators of special educational needs of the children. Author describes three steps to the informed intervention: identification of 'problematic' difference, identification of child’s special educational need, formulation and planning of informed intervention. There are several examples from the field given in the text to illustrate the three steps of the intervention. The examples are based on some of the findings of author’s qualitative research among children from a residential counseling centre. Individuální odlišnosti, které jsou specifické pro děti s poruchami chování, jakými jsou například tzv. nežádoucí projevy v jejich chování, bývají samy o sobě často objektem intervence. Cílem pak bývá eliminace a normalizace či alespoň zmírnění těchto problematicky vnímaných odlišností. Speciálně pedagogický přístup orientovaný na inkluzi dítěte v riziku či s poruchami chování by však měl vycházet z respektu jak vůči společenským normám, tak vůči individuálním potřebám dítěte, a proto by měl tyto specifické odlišnosti vnímat raději jako projevy či indikátory potenciální speciální edukační potřeby (potřeb) daného dítěte. Na příkladech z terénu jsou vysvětleny analytické kroky na cestě od zjištění individuální odlišnosti přes identifikaci speciální edukační potřeby až k plánu inkluzivně orientované intervence. Zmíněné příklady se týkají odlišností v postojích a představách klientů preventivně výchovného zařízení (tj.
dcterms:title
Od individuální odlišnosti k edukační potřebě: Respekt k odlišnostem jako základ informované intervence Od individuální odlišnosti k edukační potřebě: Respekt k odlišnostem jako základ informované intervence From Individual Difference to Educational Need: Respecting Differences as a Basis of Informed Intervention
skos:prefLabel
Od individuální odlišnosti k edukační potřebě: Respekt k odlišnostem jako základ informované intervence From Individual Difference to Educational Need: Respecting Differences as a Basis of Informed Intervention Od individuální odlišnosti k edukační potřebě: Respekt k odlišnostem jako základ informované intervence
skos:notation
RIV/00216224:14410/11:00055251!RIV12-MSM-14410___
n7:predkladatel
n18:orjk%3A14410
n3:aktivita
n14:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n16:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n9:3296768
n3:druhVysledku
n5:C
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
217546
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/11:00055251
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
behavioral difficulties; inclusion; children at risk; special educational need; individual difference; educational intervention
n3:klicoveSlovo
n6:inclusion n6:educational%20intervention n6:special%20educational%20need n6:individual%20difference n6:children%20at%20risk n6:behavioral%20difficulties
n3:kontrolniKodProRIV
[6FFA4214E2F8]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
neuveden
n3:nazevZdroje
Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities
n3:obor
n10:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
386
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2011
n3:tvurceVysledku
Červenka, Karel
s:numberOfPages
15
n13:hasPublisher
Masarykova univerzita. MuniPress
n12:isbn
978-80-210-5731-9
n8:organizacniJednotka
14410