This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053019%21RIV12-MSM-14410___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053019%21RIV12-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
V kapitole je představena případová studie učitele, který byl spoluautorem a realizátorem školního vzdělávacího programu vzdělávacího oboru Geografie na gymnáziu. Hlavním cílem této případové studie bylo poskytnout hlubší vhled do procesů implementace kurikulární reformy na gymnáziích. Provedené analýzy se zaměřují především na cílovou a obsahovou dimenzi kurikula. In the chapter we introduce a case study of upper-secondary teacher, who teaches Geography. Analyses that were carried out in the case study were aimed at goals and content dimension of the curriculum. In the analysis of the goal dimension of the curriculum we aimed at the teacher’s conception of the key competencies and expected outcomes. In analysing content dimension of the curriculum we were investigating what the teacher’s view of the process of transformation and content structure is. Towards the end of the chapter some problems of the school based curriculum development (SBCD) and realization in the context of the upper-secondary level are discussed. V kapitole je představena případová studie učitele, který byl spoluautorem a realizátorem školního vzdělávacího programu vzdělávacího oboru Geografie na gymnáziu. Hlavním cílem této případové studie bylo poskytnout hlubší vhled do procesů implementace kurikulární reformy na gymnáziích. Provedené analýzy se zaměřují především na cílovou a obsahovou dimenzi kurikula.
dcterms:title
Případová studie Zeměpis: Člověk a příroda anebo člověk a společnost? Případová studie Zeměpis: Člověk a příroda anebo člověk a společnost? Case study of Geography: Man and nature and/or man and society?
skos:prefLabel
Case study of Geography: Man and nature and/or man and society? Případová studie Zeměpis: Člověk a příroda anebo člověk a společnost? Případová studie Zeměpis: Člověk a příroda anebo člověk a společnost?
skos:notation
RIV/00216224:14410/11:00053019!RIV12-MSM-14410___
n10:predkladatel
n11:orjk%3A14410
n3:aktivita
n13:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n14:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n9:9212418
n3:druhVysledku
n6:C
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
223508
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/11:00053019
n3:jazykVysledku
n19:cze
n3:klicovaSlova
geography; curriculum; school based curriculum development; contents and aims of geographical education
n3:klicoveSlovo
n5:geography n5:curriculum n5:contents%20and%20aims%20of%20geographical%20education n5:school%20based%20curriculum%20development
n3:kontrolniKodProRIV
[D4B1C4BEB9D1]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Kurikulum G
n3:nazevZdroje
Píšová, M., Kostková, K., Janík, T. (eds.). Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula.
n3:obor
n12:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
304
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2011
n3:tvurceVysledku
Knecht, Petr
s:numberOfPages
31
n15:hasPublisher
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
n7:isbn
978-80-87000-78-6
n17:organizacniJednotka
14410