This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052346%21RIV12-MSM-14410___/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10https://schema.org/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052346%21RIV12-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
Současná škola stanovuje jako prioritu výchovu k hodnotám. Autorka poukazuje na možnosti uvádění žáka do světa významů a hodnot pod zorným úhlem utváření jeho vztahu k přírodě. Zamýšlí se nad biofilní (propřírodní) orientací vzdělání, která umožní nejen hodnotové cítění a komplexní myšlení uctivé k přírodě, ale i studium člověkem vytvářené kultury. Konkretizaci hodnotových zřetelů školního kurikula provádí učitel, kompetentní zprostředkovávat poznání o přírodě a kultuře, o smysluplnosti a významech lidského chování a aktivit a vhodně motivovat a funkčně propojit cíle afektivní s kognitivními. Proto je zařazeno pojednání o hodnotové kompetenci učitele a možnostech jejího utváření. Na příkladech pedagogické přípravy na PdF MU konkretizuje, jak jsou tyto souvislosti reflektovány a anticipovány na bázi profesně odborné při respektování existující plurality názorů na různé problémy. Uplatnila výsledky z Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) %22Škola a zdraví pro 21. století.%22 Current school establishes value education as its priority. The author points to the possibility of introducing a pupil into the world of meanings and values in view of building relationship of pupils to nature. She considers the trend of education for nature, which will enable not only the experience of values and complex thinking full of respect to nature but also the study of human-created culture. The value aspects of the school curriculum are specified by the teacher, who is competent to convey knowledge on nature and culture, meanings of human behaviour and activities and to motivate appropriately and effectively link the affective and cognitive goals. Therefore, the author also deals with the value competence in teachers and possibilities of its development. The author presents examples from teacher education at the Faculty of Education to illustrate how this context is reflected and anticipated within professional-expert basis while respecting existing plurality of opinions on various issues. Současná škola stanovuje jako prioritu výchovu k hodnotám. Autorka poukazuje na možnosti uvádění žáka do světa významů a hodnot pod zorným úhlem utváření jeho vztahu k přírodě. Zamýšlí se nad biofilní (propřírodní) orientací vzdělání, která umožní nejen hodnotové cítění a komplexní myšlení uctivé k přírodě, ale i studium člověkem vytvářené kultury. Konkretizaci hodnotových zřetelů školního kurikula provádí učitel, kompetentní zprostředkovávat poznání o přírodě a kultuře, o smysluplnosti a významech lidského chování a aktivit a vhodně motivovat a funkčně propojit cíle afektivní s kognitivními. Proto je zařazeno pojednání o hodnotové kompetenci učitele a možnostech jejího utváření. Na příkladech pedagogické přípravy na PdF MU konkretizuje, jak jsou tyto souvislosti reflektovány a anticipovány na bázi profesně odborné při respektování existující plurality názorů na různé problémy. Uplatnila výsledky z Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) %22Škola a zdraví pro 21. století.%22
dcterms:title
Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání The Value Dimension of Teacher Education
skos:prefLabel
Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání The Value Dimension of Teacher Education Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání
skos:notation
RIV/00216224:14410/11:00052346!RIV12-MSM-14410___
n15:predkladatel
n22:orjk%3A14410
n3:aktivita
n4:Z
n3:aktivity
Z(MSM0021622421)
n3:dodaniDat
n14:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n21:7218877
n3:druhVysledku
n9:D
n3:duvernostUdaju
n20:S
n3:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
202605
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/11:00052346
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
Values; value education; value competence – life priorities; value dimension of teacher education; formative influence of undergraduate professional training; methodology of social-affective education; biophiled orientation of education
n3:klicoveSlovo
n7:biophiled%20orientation%20of%20education n7:methodology%20of%20social-affective%20education n7:Values n7:formative%20influence%20of%20undergraduate%20professional%20training n7:value%20competence%20%E2%80%93%20life%20priorities n7:value%20dimension%20of%20teacher%20education n7:value%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[C45CD750D12F]
n3:mistoKonaniAkce
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
n3:mistoVydani
Trnava
n3:nazevZdroje
Hodnoty a ich odraz vo vysokoškolskom vzdelávaní. Pedagogika ActualiS II.
n3:obor
n11:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2011
n3:tvurceVysledku
Horká, Hana
n3:typAkce
n16:EUR
n3:zahajeniAkce
2010-01-01+01:00
n3:zamer
n8:MSM0021622421
s:numberOfPages
6
n17:hasPublisher
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
n10:isbn
978-80-8105-224-8
n19:organizacniJednotka
14410