This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046740%21RIV11-MSM-14410___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046740%21RIV11-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n19:Vysledek
dcterms:description
Text čtenáře seznamuje se čtyřmi různými strategiemi, jejichž prostřednictvím mohou jedinci s poruchami chování a emocí reagovat na přisouzení negativního sociálního statusu souvisejícího s touto poruchou. Strategie závisí na postojích jedince vůči negativnímu sociálnímu statusu na jedné straně a vůči možnosti problematickou situaci změnit na straně druhé. První z postojů lze zjednodušeně charakterizovat jako vůli ke změně, zatímco druhý z nich jako víru ve změnu. Každý z postojů je specifickou definicí situace, která má prostřednictvím jedincova chování vliv na to, jak bude zvolené podpůrné či intervenční opatření efektivní. Pedagogové mohou formulované strategie využít i jako nástroj pro hlubší vhled do vybraných dimenzí zkušenosti dítěte s poruchou chování. Text příspěvku vychází ze zjištění kvalitativního výzkumu realizovaného v prostředí školského zařízení pro preventivně výchovnou péči. Text čtenáře seznamuje se čtyřmi různými strategiemi, jejichž prostřednictvím mohou jedinci s poruchami chování a emocí reagovat na přisouzení negativního sociálního statusu souvisejícího s touto poruchou. Strategie závisí na postojích jedince vůči negativnímu sociálnímu statusu na jedné straně a vůči možnosti problematickou situaci změnit na straně druhé. První z postojů lze zjednodušeně charakterizovat jako vůli ke změně, zatímco druhý z nich jako víru ve změnu. Každý z postojů je specifickou definicí situace, která má prostřednictvím jedincova chování vliv na to, jak bude zvolené podpůrné či intervenční opatření efektivní. Pedagogové mohou formulované strategie využít i jako nástroj pro hlubší vhled do vybraných dimenzí zkušenosti dítěte s poruchou chování. Text příspěvku vychází ze zjištění kvalitativního výzkumu realizovaného v prostředí školského zařízení pro preventivně výchovnou péči. The text focuses on four different strategies by means of which individuals with emotional and behavioral difficulties can react to negative social statuses ascribed to them. The strategies depend on individuals attitudes towards his or her negative social status on the one hand and towards a chance to change their problematic situation on the other hand. The first attitude can be characterized as will to change, whereas the other one as belief in change. Each of the attitudes is a specific definition of situation, which influences, via individuals behavior, the efficiency of specific preventive activities and intervention. The text is based on findings of a qualitative research project in a counseling care center.
dcterms:title
Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace. Will to change and belief in change: Importance of the subjective perspective of child with behavioral difficulties for positive change of his or her situation Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace.
skos:prefLabel
Will to change and belief in change: Importance of the subjective perspective of child with behavioral difficulties for positive change of his or her situation Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace. Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace.
skos:notation
RIV/00216224:14410/10:00046740!RIV11-MSM-14410___
n3:aktivita
n12:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n13:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n14:3296768
n3:druhVysledku
n7:C
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
296792
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/10:00046740
n3:jazykVysledku
n5:cze
n3:klicovaSlova
emotional and behavioral difficulties; counseling care; perspective orientation
n3:klicoveSlovo
n11:perspective%20orientation n11:emotional%20and%20behavioral%20difficulties n11:counseling%20care
n3:kontrolniKodProRIV
[5C0AE54513FC]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy.
n3:obor
n18:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
409
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2010
n3:tvurceVysledku
Červenka, Karel
s:numberOfPages
11
n15:hasPublisher
Masarykova univerzita
n17:isbn
978-80-210-5383-0
n10:organizacniJednotka
14410