This HTML5 document contains 70 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046471%21RIV11-MSM-14410___/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046471%21RIV11-MSM-14410___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Current changes within the Czech school and its curriculum inspire a shift of focus towards the issue of quality. Quality in education becomes one of the key aims mentioned in strategic documets in the Czech Republic and in Europe. The authors elaborated on the theoretical and methodological basis for the monitoring and evaluation of quality of curriculum as well as instruction in the context of school education in the Czech Republic and also developed or adapted adequate diagnostic tools. Topics dealt with in the book include nonverbal elements in textbooks, opportunities to learn, crosscurricular topics and the structuring of educational content in curricular documents. V kontextu proměn současné české školy a jejího kurikula se sice pozvolna, avšak přece jen začíná věnovat pozornost otázkám kvality. Kvalita vzdělávání je jedním ze základních cílů ve strategických dokumentech o vzdělávání v zahraničí i u nás. Autoři monografie rozpracovali teoreticko-metodologická východiska pro monitoring a evaluaci kvality kurikula a výuky v kontextu školního vzdělávání v České republice a vytvořili, resp. adaptovali příslušné diagnostické nástroje. Mezi řešenými tématy jsou nonverbální prvky v učebnicích, příležitosti k učení, mezipředmětová témata či strukturace vzdělávacícho obsahu v kurikulárních dokumentech. V kontextu proměn současné české školy a jejího kurikula se sice pozvolna, avšak přece jen začíná věnovat pozornost otázkám kvality. Kvalita vzdělávání je jedním ze základních cílů ve strategických dokumentech o vzdělávání v zahraničí i u nás. Autoři monografie rozpracovali teoreticko-metodologická východiska pro monitoring a evaluaci kvality kurikula a výuky v kontextu školního vzdělávání v České republice a vytvořili, resp. adaptovali příslušné diagnostické nástroje. Mezi řešenými tématy jsou nonverbální prvky v učebnicích, příležitosti k učení, mezipředmětová témata či strukturace vzdělávacícho obsahu v kurikulárních dokumentech.
dcterms:title
Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula Tools for the monitoring and evaluation of quality in instruction and curriculum Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula
skos:prefLabel
Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula Tools for the monitoring and evaluation of quality in instruction and curriculum
skos:notation
RIV/00216224:14410/10:00046471!RIV11-MSM-14410___
n3:aktivita
n10:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n18:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n4:9556168 n4:3535355 n4:2611597 n4:4956532 n4:8648840 n4:6410820 n4:5372089 n4:5987334 n4:8287937 n4:5894077 n4:9212418 n4:5880386 n4:3066347 n4:7731248 n4:8489319
n3:druhVysledku
n13:B
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
273811
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/10:00046471
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
curriculum; instruction; quality; monitoring; evaluation
n3:klicoveSlovo
n11:evaluation n11:quality n11:monitoring n11:instruction n11:curriculum
n3:kontrolniKodProRIV
[4D14F34FDD15]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 20
n3:nazevZdroje
Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula
n3:obor
n15:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
15
n3:pocetStranKnihy
222
n3:pocetTvurcuVysledku
15
n3:rokUplatneniVysledku
n18:2010
n3:tvurceVysledku
Zerzová, Jana Stejskalíková, Jana Jireček, Miroslav Knecht, Petr Šamalíková, Sonia Janík, Tomáš Pešková, Karolína Přikrylová, Jana Najvar, Petr Šebestová, Simona Novák, Petr Zlatníček, Pavel Ducháčková, Gabriela Janko, Tomáš Doskočilová, Marie
s:numberOfPages
222
n8:hasPublisher
Paido
n7:isbn
978-80-7315-209-3
n14:organizacniJednotka
14410