This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046312%21RIV11-MSM-14410___/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046312%21RIV11-MSM-14410___
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Studie pojednává o proměnách kurikula současné české školy. Jejím cílem je tematizovat napětí mezi vizemi tvůrců kurikulární politiky a realitou vnímanou aktéry školního vzdělávání. Text je rozvržen do čtyř částí. První část je uvedením do problematiky kurikulární změny (curriculum change), přičemž jsou vymezeny klíčové pojmy, na nichž autoři staví svůj výklad. Druhá část je věnována analýze dokumentů kurikulární politiky. Deklarovaná podoba kurikulárních změn je zkoumána ve třech rovinách: (a) v rovině organizace a řízení školství; (b) v rovině pojetí a cílů školního vzdělávání; (c) v rovině obsahů školního vzdělávání. Ve třetí části studie jsou prezentovány pohledy pedagogického výzkumu, kdy se sleduje, jak změny kurikula vnímají různí aktéři školního vzdělávání (zejm. ředitelé a učitelé). Ve čtvrté, závěrečné části autoři tematizují nejvýraznější dilemata, která v souvislosti s proměnou kurikula současné české školy vystupují do popředí. The paper focuses on the current changes within the curriculum of Czech schools. The authors aim to analyse the tension between the visions of curriculum makers and the reality as it is perceived by school directors and teachers. The text is divided into four parts. In the first part, the concept of curriculum change is discussed and the key terms on which the paper is founded are defined. The second part includes an analysis of curricular documents - intended curricular changes are analysed in three dimensions: (a) in the dimension of school organisation and management; (b) in the dimension of educational aims; (c) in the dimension of the content of education. In the third part, insights from diverse empirical studies are offered in which the authors analyse how the current changes in curriculum are perceived by different participants (school directors and teachers). In the fourth part, the authors discuss the key issues that are brought about by the current curricular changes within Czech schools. Studie pojednává o proměnách kurikula současné české školy. Jejím cílem je tematizovat napětí mezi vizemi tvůrců kurikulární politiky a realitou vnímanou aktéry školního vzdělávání. Text je rozvržen do čtyř částí. První část je uvedením do problematiky kurikulární změny (curriculum change), přičemž jsou vymezeny klíčové pojmy, na nichž autoři staví svůj výklad. Druhá část je věnována analýze dokumentů kurikulární politiky. Deklarovaná podoba kurikulárních změn je zkoumána ve třech rovinách: (a) v rovině organizace a řízení školství; (b) v rovině pojetí a cílů školního vzdělávání; (c) v rovině obsahů školního vzdělávání. Ve třetí části studie jsou prezentovány pohledy pedagogického výzkumu, kdy se sleduje, jak změny kurikula vnímají různí aktéři školního vzdělávání (zejm. ředitelé a učitelé). Ve čtvrté, závěrečné části autoři tematizují nejvýraznější dilemata, která v souvislosti s proměnou kurikula současné české školy vystupují do popředí.
dcterms:title
Curriculum change in Czech school: vision and reality Proměny kurikula současné české školy: vize a realita Proměny kurikula současné české školy: vize a realita
skos:prefLabel
Proměny kurikula současné české školy: vize a realita Proměny kurikula současné české školy: vize a realita Curriculum change in Czech school: vision and reality
skos:notation
RIV/00216224:14410/10:00046312!RIV11-MSM-14410___
n3:aktivita
n17:P
n3:aktivity
P(LC06046)
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n12:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n6:9212418 n6:4485548 n6:5880386 n6:4570898
n3:druhVysledku
n18:J
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
282846
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/10:00046312
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
curriculum; curriculum policy; curriculum change; educational research; school education
n3:klicoveSlovo
n7:educational%20research n7:school%20education n7:curriculum n7:curriculum%20change n7:curriculum%20policy
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[EFB5383FD629]
n3:nazevZdroje
Orbis scholae
n3:obor
n16:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:projekt
n14:LC06046
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2010
n3:svazekPeriodika
4
n3:tvurceVysledku
Janík, Tomáš Maňák, Josef Knecht, Petr Němec, Jiří
s:issn
1802-4637
s:numberOfPages
28
n10:organizacniJednotka
14410