This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038218%21RIV10-MSM-14410___/
n5https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038218%21RIV10-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n19:Vysledek
dcterms:description
In chapter, research on teaching methods is introduced. Authors open the chapter with a definition of the term teaching method and contrast it with the term scientific method. They summarise research done by American, German and Czech researchers that concentrated on teaching methods. Based on the review, the authors identify two main thematic domains of research on teaching methods: research focusing on the teachers repertoire of teaching methods and research focusing on the effectiveness of particular teaching methods. Some difficulties in understanding the concept of teaching method are presented. Towards the end of the chapter, perspectives for future research on teaching methods are discussed. Kapitola je uvedením do problematiky výzkumu výukových metod. Autoři nejprve vymezují pojem výuková metoda a odlišují jej od pojmu vědecká metoda. Následně podávají přehled o amerických, německých a českých výzkumech, v nichž byly výukové metody sledovány. Na základě rozboru prezentovaných výzkumů autoři identifikují dvě hlavní tematické oblasti výzkumu výukových metod. Jedná se o: (1) výzkumy zaměřené na učitelův metodický repertoár; (2) výzkumy zaměřené na efektivitu výukových metod. Následuje pojednání o problémech spojených s operacionalizací pojmu výuková metoda a představení hlavních metod jejich výzkumu. Závěrem autoři naznačují perspektivy výzkumu výukovým metod. Kapitola je uvedením do problematiky výzkumu výukových metod. Autoři nejprve vymezují pojem výuková metoda a odlišují jej od pojmu vědecká metoda. Následně podávají přehled o amerických, německých a českých výzkumech, v nichž byly výukové metody sledovány. Na základě rozboru prezentovaných výzkumů autoři identifikují dvě hlavní tematické oblasti výzkumu výukových metod. Jedná se o: (1) výzkumy zaměřené na učitelův metodický repertoár; (2) výzkumy zaměřené na efektivitu výukových metod. Následuje pojednání o problémech spojených s operacionalizací pojmu výuková metoda a představení hlavních metod jejich výzkumu. Závěrem autoři naznačují perspektivy výzkumu výukovým metod.
dcterms:title
Teaching methods as an research fields Výukové metody jako předmět výzkumu Výukové metody jako předmět výzkumu
skos:prefLabel
Výukové metody jako předmět výzkumu Výukové metody jako předmět výzkumu Teaching methods as an research fields
skos:notation
RIV/00216224:14410/09:00038218!RIV10-MSM-14410___
n3:aktivita
n17:P
n3:aktivity
P(LC06046)
n3:dodaniDat
n11:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n13:4570898 n13:5880386
n3:druhVysledku
n14:C
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
350673
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/09:00038218
n3:jazykVysledku
n7:cze
n3:klicovaSlova
research on teaching; teaching methods; effectivness
n3:klicoveSlovo
n9:teaching%20methods n9:effectivness n9:research%20on%20teaching
n3:kontrolniKodProRIV
[9CDAC7DBC1D3]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Pedagogický výzkum v teorii a praxi
n3:nazevZdroje
Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
n3:obor
n12:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
180
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n10:LC06046
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2009
n3:tvurceVysledku
Janík, Tomáš Maňák, Josef
s:numberOfPages
13
n8:hasPublisher
Paido
n5:isbn
978-80-7315-180-5
n20:organizacniJednotka
14410