This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00051139%21RIV12-MSM-14410___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n11https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00051139%21RIV12-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Školní klima výrazně ovlivňuje účastníky a současně i tvůrce tohoto procesu. To platí zejména v případě, jsou-li jeho aktéry nadaní a mimořádně nadaní žáci. Tito žáci se často odlišují od svých vrstevníků a mají své specifické vzdělávací potřeby, na které je nutné reagovat zejména ze strany pedagogů. Tato skupina žáků se přirozeně dostává do zranitelné pozice v interakci a komunikaci se svým okolím, což v konečném důsledku může vést k psychosociálním problémům žáků. V minulém roce byl proveden na PdF MU výzkum zabývající se analýzou životního stylu nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z tohoto výzkumu vyplývají významné rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Tato zjištění by mohla být vhodně využita při formování mimoškolních aktivit na školách a stala by se tak prostředkem ke zlepšení klimatu dnešní školy. Školní klima výrazně ovlivňuje účastníky a současně i tvůrce tohoto procesu. To platí zejména v případě, jsou-li jeho aktéry nadaní a mimořádně nadaní žáci. Tito žáci se často odlišují od svých vrstevníků a mají své specifické vzdělávací potřeby, na které je nutné reagovat zejména ze strany pedagogů. Tato skupina žáků se přirozeně dostává do zranitelné pozice v interakci a komunikaci se svým okolím, což v konečném důsledku může vést k psychosociálním problémům žáků. V minulém roce byl proveden na PdF MU výzkum zabývající se analýzou životního stylu nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z tohoto výzkumu vyplývají významné rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Tato zjištění by mohla být vhodně využita při formování mimoškolních aktivit na školách a stala by se tak prostředkem ke zlepšení klimatu dnešní školy. The school climate noticeably influence the participants and creators of this process. It is true especially in case when the participants are talented and extra talented pupils. These pupils often differ from their classmates and have their specific educational needs that should be responded especially by the pedagogues. This group of pupils of course lands itself in vulnerable position in the interaction and communication with people around them. As a consequence, it could lead to pupils' psychosocial problems. In the last year, a research was carried out in the Faculty of Education at Masaryk University. It analysed the lifestyle of talented and extra talented primary school pupils. The results of the research show the differencies in after-school activities in comparison with other students. These findings should be suitably applied in forming of after-school activities and it could become the mean for today's school climate improvement.
dcterms:title
PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY SUPPORT OF TALENTED AND EXTRA TALENTED PUPILS IN TODAY´S SCHOOL CLIMATE
skos:prefLabel
SUPPORT OF TALENTED AND EXTRA TALENTED PUPILS IN TODAY´S SCHOOL CLIMATE PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY
skos:notation
RIV/00216224:14410/08:00051139!RIV12-MSM-14410___
n4:aktivita
n15:Z
n4:aktivity
Z(MSM0021622421)
n4:dodaniDat
n9:2012
n4:domaciTvurceVysledku
n10:3235440 n10:8237921
n4:druhVysledku
n18:D
n4:duvernostUdaju
n14:S
n4:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
387043
n4:idVysledku
RIV/00216224:14410/08:00051139
n4:jazykVysledku
n16:cze
n4:klicovaSlova
Climate in School; pupils; talented pupils; extra talented pupils; teachers; communication problems; after-school activities
n4:klicoveSlovo
n6:after-school%20activities n6:pupils n6:Climate%20in%20School n6:talented%20pupils n6:communication%20problems n6:teachers n6:extra%20talented%20pupils
n4:kontrolniKodProRIV
[E12494B6D435]
n4:mistoKonaniAkce
Slovensko, B. Bystrica, Universita Mateja Bela
n4:mistoVydani
Slovensko, Banská Bystrica
n4:nazevZdroje
Climate in School of 21st Century.
n4:obor
n13:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n9:2008
n4:tvurceVysledku
Havelková, Marie Martínková, Martina
n4:typAkce
n5:CST
n4:zahajeniAkce
2008-05-06+02:00
n4:zamer
n21:MSM0021622421
s:numberOfPages
7
n20:hasPublisher
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
n11:isbn
978-80-8083-586-6
n12:organizacniJednotka
14410