This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00033412%21RIV10-MSM-14410___/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00033412%21RIV10-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
Příspěvek shrnuje hlavní výsledky CPV videostudie zeměpisu, k nimž se dospělo v letech 2005 až 2007. Prezentuje: pohled na vztahy mezi formami a fázemi výuky. Souhrnem lze konstatovat, že zkoumaná výuka zeměpisu je silně řízena učitelem a nenabízí téměř žádný prostor pro skupinové aktivity žáků. Dominujícími organizačními formami výuky jsou: samostatná práce, rozhovor se třídou, výklad/přednáška učitele a diktát. Dominujícími fázemi výuky jsou: zprostředkování nového učiva a zkoušení/prověrka/kontrola domácí úlohy; výrazně jsou zastoupeny fáze zaměřené na práci s již probraným učivem (opakování, procvičování učiva, shrnutí učiva), naopak v relativně malé míře jsou zastoupeny kognitivně náročnější fáze, jejichž jádrem je aplikace učiva a metakognitivní podpora učebního procesu. Příspěvek shrnuje hlavní výsledky CPV videostudie zeměpisu, k nimž se dospělo v letech 2005 až 2007. Prezentuje: pohled na vztahy mezi formami a fázemi výuky. Souhrnem lze konstatovat, že zkoumaná výuka zeměpisu je silně řízena učitelem a nenabízí téměř žádný prostor pro skupinové aktivity žáků. Dominujícími organizačními formami výuky jsou: samostatná práce, rozhovor se třídou, výklad/přednáška učitele a diktát. Dominujícími fázemi výuky jsou: zprostředkování nového učiva a zkoušení/prověrka/kontrola domácí úlohy; výrazně jsou zastoupeny fáze zaměřené na práci s již probraným učivem (opakování, procvičování učiva, shrnutí učiva), naopak v relativně malé míře jsou zastoupeny kognitivně náročnější fáze, jejichž jádrem je aplikace učiva a metakognitivní podpora učebního procesu. The paper summarises the main findings of the CPV video study of Geography, which were collected between 2005 and 2007. The following topics are addressed: coincidences of modes of classroom organisation and lesson phases. The findings indicate that Geography lessons are to a great extent controlled by the teacher while limited time is allowed for students group activities. Individual Work, Class Discussion and Teachers Talk are the most frequent modes of organisation, while Developing New Content and Testing are the most frequent phases of instruction. Considerable amount of time is dedicated to working with previously introduced content (Revision, Practicing, Summarising), while little time is allowed for those phases which involve applying content or metacognitive reflection of the learning process.
dcterms:title
Videostudie zeměpisu: fáze a formy ve výuce zeměpisu a jejich vztahová analýza Video study of Geography: what is the relation between phases and organisational forms in teaching geography? Videostudie zeměpisu: fáze a formy ve výuce zeměpisu a jejich vztahová analýza
skos:prefLabel
Videostudie zeměpisu: fáze a formy ve výuce zeměpisu a jejich vztahová analýza Video study of Geography: what is the relation between phases and organisational forms in teaching geography? Videostudie zeměpisu: fáze a formy ve výuce zeměpisu a jejich vztahová analýza
skos:notation
RIV/00216224:14410/08:00033412!RIV10-MSM-14410___
n3:aktivita
n7:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n18:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n10:2666073
n3:druhVysledku
n14:D
n3:duvernostUdaju
n6:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
402680
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/08:00033412
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
video study; organisational phase; organisational forms; ratio analysis
n3:klicoveSlovo
n4:organisational%20forms n4:organisational%20phase n4:ratio%20analysis n4:video%20study
n3:kontrolniKodProRIV
[00C18667B036]
n3:mistoKonaniAkce
UKF FPV Nitra
n3:mistoVydani
Nitra
n3:nazevZdroje
Mladí vedci 2008. Sborník z konference Vedecké práce doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov
n3:obor
n8:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n18:2008
n3:tvurceVysledku
Hübelová, Dana
n3:typAkce
n12:CST
n3:zahajeniAkce
2008-04-09+02:00
s:numberOfPages
826
n15:hasPublisher
UKF FPV
n17:isbn
978-80-8094-285-4
n13:organizacniJednotka
14410