This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n21https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00020007%21RIV10-GA0-14410___/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00020007%21RIV10-GA0-14410___
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Příspěvek prezentuje výsledky pilotního výzkumu výuky cizích jazyků. Prostřednictvím strukturovaného pozorování byla sledována variabilita výukových forem a fází a učiva v nich realizovaných a základních cizojazyčných dovedností v nich rozvíjených. Formy, fáze, učivo a rozvíjení všech základních dovedností lze chápat jako indikátory pestrosti výuky, její přitaž-livosti pro žáky, kvality a jako indikátory rozvíjení autonomního učení u žáků. Výzkum byl realizován v projektu GAČR Autonomie v procesu učení a osvojování cizího jazyka GA406/05/2107. The article presents results of a pilot study based on structured observation of variability of instructional forms, instructional phases and the learning content and competencies that are realised within the phases and forms. Observed categories were instructional forms (whole class working, groups, pairs, autonomous working), instructional phases (new content expo-sure, practicing, revising, controlling), learning content (grammar, vocabulary, pronunciation, cultural and geographical information about the country and the language), competencies (reading, writing, listening, speaking). 112 lessons of German and English as foreign lan-guage at the primary and secondary level were observed. The most used form seems to be teaching the whole class together, nevertheless the language classes were quite small (mean 13 pupils). But the differences between preferences of forms, phases and content were not statistically significant. Příspěvek prezentuje výsledky pilotního výzkumu výuky cizích jazyků. Prostřednictvím strukturovaného pozorování byla sledována variabilita výukových forem a fází a učiva v nich realizovaných a základních cizojazyčných dovedností v nich rozvíjených. Formy, fáze, učivo a rozvíjení všech základních dovedností lze chápat jako indikátory pestrosti výuky, její přitaž-livosti pro žáky, kvality a jako indikátory rozvíjení autonomního učení u žáků. Výzkum byl realizován v projektu GAČR Autonomie v procesu učení a osvojování cizího jazyka GA406/05/2107.
dcterms:title
Forms, content, phases, competencies in the foreign language training from the point of view of autonomous learning (research report) Organizační formy, fáze výuky, učivo a rozvíjené dovednosti v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení (zpráva z výzkumu) Organizační formy, fáze výuky, učivo a rozvíjené dovednosti v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení (zpráva z výzkumu)
skos:prefLabel
Organizační formy, fáze výuky, učivo a rozvíjené dovednosti v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení (zpráva z výzkumu) Organizační formy, fáze výuky, učivo a rozvíjené dovednosti v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení (zpráva z výzkumu) Forms, content, phases, competencies in the foreign language training from the point of view of autonomous learning (research report)
skos:notation
RIV/00216224:14410/06:00020007!RIV10-GA0-14410___
n3:aktivita
n14:P
n3:aktivity
P(GA406/05/2107)
n3:dodaniDat
n4:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n11:6384994 n11:3959961
n3:druhVysledku
n17:D
n3:duvernostUdaju
n6:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
491015
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/06:00020007
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
foreign language teaching - forms - instructional phases- methods - learning content - competencies - observation - research
n3:klicoveSlovo
n9:foreign%20language%20teaching
n3:kontrolniKodProRIV
[92E3981BE1FA]
n3:mistoKonaniAkce
Brno, KGer PdF MU
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevZdroje
Sborník z konference Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
n3:obor
n15:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n18:GA406%2F05%2F2107
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2006
n3:tvurceVysledku
Vlčková, Kateřina Janíková, Věra
n3:typAkce
n16:EUR
n3:zahajeniAkce
2006-06-01+02:00
s:numberOfPages
18
n7:hasPublisher
Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta
n21:isbn
80-210-4164-1
n8:organizacniJednotka
14410