This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00018170%21RIV10-MSM-14410___/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00018170%21RIV10-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n13:Vysledek
dcterms:description
In every country where teacher training is provided at universities, the question of the legitimacy of didactics as a science with demonstrable results has been coming to the fore. In this context the authors discuss the problem of the relations between theory and school practice of subject didactics as the "creation of the school". The authors argue that the "creation of the school" happens through concrete curriculuar documents-texts, which in terms of theme relate on the one hand to the field of educational theory and psychology, and on the other to the individual subject in the arts and science that are taught at the school. The autors deduce from this that the fact whith which didactics is concerned in its theories and specific studies have a two-dimensional character. V zemích, kde se vzdělávání učitelů realizuje na univerzitách, vystupuje do popředí otázka legitimizace didaktiky jako vědy s průkaznými výsledky. V těchto souvislostech se autoři zamýšlejí nad problémem vztahu mezi teorií a školní praxí. Upozorňují, že „tvorba školy“ se odehrává prostřednictvím konkrétních kurikulárních dokumentů. S odkazem na Shulmanův koncept „didaktická znalost obsahu“ upozorňují na dvojdimenzionálnost oborových didaktik a pro potřeby empirického výzkumu charakterizují struktura vztahů mezi čtyřmi pozorovatelnými body: (I) faktem oboru vědy či umění, (II) faktem didaktického jednání učitele, (III) faktem učebního výkonu žáka, (IV) faktickým stavem kulturního a společenského kontextu (etického, ekonomického, politického, náboženského, estetického atd.). V zemích, kde se vzdělávání učitelů realizuje na univerzitách, vystupuje do popředí otázka legitimizace didaktiky jako vědy s průkaznými výsledky. V těchto souvislostech se autoři zamýšlejí nad problémem vztahu mezi teorií a školní praxí. Upozorňují, že „tvorba školy“ se odehrává prostřednictvím konkrétních kurikulárních dokumentů. S odkazem na Shulmanův koncept „didaktická znalost obsahu“ upozorňují na dvojdimenzionálnost oborových didaktik a pro potřeby empirického výzkumu charakterizují struktura vztahů mezi čtyřmi pozorovatelnými body: (I) faktem oboru vědy či umění, (II) faktem didaktického jednání učitele, (III) faktem učebního výkonu žáka, (IV) faktickým stavem kulturního a společenského kontextu (etického, ekonomického, politického, náboženského, estetického atd.).
dcterms:title
Teorie, výzkum a tvorba školy Teorie, výzkum a tvorba školy Theory, research and school development
skos:prefLabel
Teorie, výzkum a tvorba školy Theory, research and school development Teorie, výzkum a tvorba školy
skos:notation
RIV/00216224:14410/06:00018170!RIV10-MSM-14410___
n3:aktivita
n10:P
n3:aktivity
P(LC06046)
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n9:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n4:5880386
n3:druhVysledku
n11:J
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
503407
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/06:00018170
n3:jazykVysledku
n7:cze
n3:klicovaSlova
didactics; school; educational theory; educational practice; research
n3:klicoveSlovo
n6:research n6:school n6:didactics n6:educational%20practice n6:educational%20theory
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[F878A5FDDFAA]
n3:nazevZdroje
Pedagogika
n3:obor
n16:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n12:LC06046
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2006
n3:svazekPeriodika
56
n3:tvurceVysledku
Slavík, Jan Janík, Tomáš
s:issn
0031-3815
s:numberOfPages
10
n17:organizacniJednotka
14410