This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00028613%21RIV10-GA0-14330___/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14330%2F09%3A00028613%21RIV10-GA0-14330___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
V článku porovnáváme běžnou a lživou internetovou komunikaci vedenou přes Windows Live Messenger. Respondenti měli v experimentálně pojatém výzkumu nejprve za úkol komunikovat s druhou neznámou osobou, poté dostali za úkol komunikovat s jinou osobou a přitom předstírat identitu opačného pohlaví a lhát. Následně jsme porovnávali jazykové prostředky, které byly v obou typech komunikace používány. Výsledky ukázaly, že lživá komunikace obsahovala větší počet slovesných tvarů v prvním stupni, více příslovcí, vět a otázek a menší počet číslovek a slov v druhém pádě a jejich vzkazy byly kratší. Rozdíly mezi klamavou a běžnou komunikací se lišily u mužů a žen: u mužů se při klamavé komunikaci oproti pravdivé změnily spíše lingvistické charakteristiky jejich projevu (počet příslovcí), kdežto u žen spíše charakteristiky strategie komunikace (počet otázek). Článek může sloužit jako výchozí bod pro práci na nástrojích umožňujících automatickou analýzu klamání na internetu v českém jazyce. V článku porovnáváme běžnou a lživou internetovou komunikaci vedenou přes Windows Live Messenger. Respondenti měli v experimentálně pojatém výzkumu nejprve za úkol komunikovat s druhou neznámou osobou, poté dostali za úkol komunikovat s jinou osobou a přitom předstírat identitu opačného pohlaví a lhát. Následně jsme porovnávali jazykové prostředky, které byly v obou typech komunikace používány. Výsledky ukázaly, že lživá komunikace obsahovala větší počet slovesných tvarů v prvním stupni, více příslovcí, vět a otázek a menší počet číslovek a slov v druhém pádě a jejich vzkazy byly kratší. Rozdíly mezi klamavou a běžnou komunikací se lišily u mužů a žen: u mužů se při klamavé komunikaci oproti pravdivé změnily spíše lingvistické charakteristiky jejich projevu (počet příslovcí), kdežto u žen spíše charakteristiky strategie komunikace (počet otázek). Článek může sloužit jako výchozí bod pro práci na nástrojích umožňujících automatickou analýzu klamání na internetu v českém jazyce. We were examinating differences between true and deceptive communication in this experiment. We made 28 respondents to talk with communication partner through Windows Live Messenger. After it they had to chat by messenger with another communication partner and they were told to lie. We have examined differences between the first (true) and the second (deceptive) communication by means of linguistic analysis. We found higher number of numerals and words in the genitive case, higher average message length and higher ratio (nouns + verbs)/(adjectives + adverbs) in true communication. Higher number of first degree words, adverbs, sentences and question marks was found in deceptive communication. Finally, we made analysis separately for men and women. Men in comparison with women were more changing characteristics of language when lying (for example differences between truth and lie in number of proverbs, numbers or words in genitive case were found only for men).
dcterms:title
Differences Between True and Deceptive Online text Communication Rozdíly mezi pravdivou a lživou online textovou komunikací Rozdíly mezi pravdivou a lživou online textovou komunikací
skos:prefLabel
Differences Between True and Deceptive Online text Communication Rozdíly mezi pravdivou a lživou online textovou komunikací Rozdíly mezi pravdivou a lživou online textovou komunikací
skos:notation
RIV/00216224:14330/09:00028613!RIV10-GA0-14330___
n3:aktivita
n8:Z n8:P
n3:aktivity
P(1ET200610406), P(GA407/07/0679), P(LC536), Z(MSM0021622406)
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n7:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n4:9653856 n4:1322451
n3:druhVysledku
n12:J
n3:duvernostUdaju
n9:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
339906
n3:idVysledku
RIV/00216224:14330/09:00028613
n3:jazykVysledku
n19:cze
n3:klicovaSlova
computer-mediated communication; cues; deception detection; linguistic analysis
n3:klicoveSlovo
n17:computer-mediated%20communication n17:cues n17:deception%20detection n17:linguistic%20analysis
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[26AFA4280AC4]
n3:nazevZdroje
Sociální studia
n3:obor
n14:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n6:LC536 n6:1ET200610406 n6:GA407%2F07%2F0679
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2009
n3:svazekPeriodika
6
n3:tvurceVysledku
Šmerk, Pavel Linkov, Václav
n3:zamer
n13:MSM0021622406
s:issn
1214-813X
s:numberOfPages
23
n5:organizacniJednotka
14330