This HTML5 document contains 60 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14310%2F13%3A00070050%21RIV14-MSM-14310___/
n21http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n19http://bibframe.org/vocab/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14310%2F13%3A00070050%21RIV14-MSM-14310___
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
https://www.ucitseucit.cz/clanky/1-umeni-ucit/105-publikace-ke-stazeni
dcterms:description
: This publication helps to answer the questions that new secondary school teachers may ask themselves when they start practicing their teaching. The first chapter discusses the innovation of syllabuses of Faculty of Science – Masaryk University. We further focus on sitting in on a class and teaching performances within the frame of university studies. In the third chapter we share our experience with reflexive analysis of teaching practice – making use of a virtual sitting in on a class as well as video records of pedagogical practices. Following chapter presents observations of university students – pedagogical practice graduates. We also pay attention to the outset of teaching career and issues in school running; the particularity of biology, physics, chemistry, geography and mathematics teaching. In the appendix you can find an observation scheme, marking sheets for teacher and some more examples of other useful sheets. Publikace pomáhá budoucím a začínajícím středoškolským učitelům hledat odpovědi na otázky, s nimiž je konfrontuje výkon pedagogické profese. V první kapitole popisujeme inovace učitelských studijní ch programů na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Dále se věnujeme náslechům i výstupům pedagogické praxe v rámci VŠ studia. V kapitole třetí se dělíme o zkušenosti s reflexivní analýzou pedagogické praxe s využitím virtuálních hospitací a videozáznamů pedagogických praxí. Následuje kapitola postřehů vysokoškolských studentů – absolventů pedagogické praxe. Dále se věnujeme začátku profesní dráhy učitele a problematice provozu školy, ale i specifikům učitelství biologie, fyziky, chemie, geografie a matematiky. Přílohy obsahují pozorovací schéma, klasifikační a jiné archy. Publikace pomáhá budoucím a začínajícím středoškolským učitelům hledat odpovědi na otázky, s nimiž je konfrontuje výkon pedagogické profese. V první kapitole popisujeme inovace učitelských studijní ch programů na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Dále se věnujeme náslechům i výstupům pedagogické praxe v rámci VŠ studia. V kapitole třetí se dělíme o zkušenosti s reflexivní analýzou pedagogické praxe s využitím virtuálních hospitací a videozáznamů pedagogických praxí. Následuje kapitola postřehů vysokoškolských studentů – absolventů pedagogické praxe. Dále se věnujeme začátku profesní dráhy učitele a problematice provozu školy, ale i specifikům učitelství biologie, fyziky, chemie, geografie a matematiky. Přílohy obsahují pozorovací schéma, klasifikační a jiné archy.
dcterms:title
Help to Teaching Practice Na pomoc pedagogické praxi Na pomoc pedagogické praxi
skos:prefLabel
Na pomoc pedagogické praxi Na pomoc pedagogické praxi Help to Teaching Practice
skos:notation
RIV/00216224:14310/13:00070050!RIV14-MSM-14310___
n13:predkladatel
n16:orjk%3A14310
n3:aktivita
n22:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n12:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n6:2475588 n6:1660586 n6:5622816 n6:9844422 n6:3281469 n6:1529404 n6:6175031
n3:druhVysledku
n20:B
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
90374
n3:idVysledku
RIV/00216224:14310/13:00070050
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
teacher; teaching practice; science; high school teacher; teacher biginner
n3:klicoveSlovo
n4:teacher n4:teacher%20biginner n4:science n4:high%20school%20teacher n4:teaching%20practice
n3:kontrolniKodProRIV
[7BC5D7158E01]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Na pomoc pedagogické praxi
n3:obor
n15:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
7
n3:pocetStranKnihy
132
n3:pocetTvurcuVysledku
10
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2013
n3:tvurceVysledku
Herber, Vladimír Krupka, Peter Hališka, Jaromír Bochníček, Zdeněk Rotreklová, Olga Šimoník, Oldřich Kobíková, Zuzana Papírník, Tomáš Mareček, Aleš Herman, Jiří
s:numberOfPages
132
n19:doi
10.5817/CZ.MUNI.M210-6302-2013
n21:hasPublisher
Masarykova univerzita
n8:isbn
9788021063020
n5:organizacniJednotka
14310