This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076966%21RIV15-MSM-14230___/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076966%21RIV15-MSM-14230___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
S generalizací vysokoškolského studia roste také počet předčasně ukončených studií. Naše analýza využívá výsledky výzkumu mezi studenty, kteří opouštěli (některé) aktivní studium na jedné z českých univerzit, aniž by dosáhli diplomu. Předkládáme tak čtenářům studii, která popisuje základní parametry populace odcházejících studentů, poskytuje základní vhled do subjektivních příčin odchodu, subjektivního zvládání studia a několika dalších relevantních faktorů. Na základě našich výsledků poukazujeme na fakt, že populace odcházejících studentů rozhodně není homogenní, koncept studijní neúspěšnosti by popisoval pouze třetinu případů, zatímco další dvě velké skupiny odchodů lze charakterizovat jako důsledek odložené volby a konflikt priorit. S generalizací vysokoškolského studia roste také počet předčasně ukončených studií. Naše analýza využívá výsledky výzkumu mezi studenty, kteří opouštěli (některé) aktivní studium na jedné z českých univerzit, aniž by dosáhli diplomu. Předkládáme tak čtenářům studii, která popisuje základní parametry populace odcházejících studentů, poskytuje základní vhled do subjektivních příčin odchodu, subjektivního zvládání studia a několika dalších relevantních faktorů. Na základě našich výsledků poukazujeme na fakt, že populace odcházejících studentů rozhodně není homogenní, koncept studijní neúspěšnosti by popisoval pouze třetinu případů, zatímco další dvě velké skupiny odchodů lze charakterizovat jako důsledek odložené volby a konflikt priorit. The generalisation of the access to the higher educations the leads to the increased drop-out rates. Our analysis is based in the quantitative research of students, who left one of the study programmes at the anonymous Czech university before getting a degree. The paper describes the basic parametres of the population of drop out students and provides an insight into the subjective reasons for leaving, into the subjective study coping abilities and investigates other important factors of drop-out. We are stressing the fact that the population of leaving student is not homogenous and that the concept of the study failure could explain only one third of drop-outs. On the other hand, a big proportion of drop-outs can be explained as a result of the postponed choice of study programme or as the conflict between various spheres of life.
dcterms:title
Leaving Students. Quantitative analysis of university dropouts Studenti, kteří odcházejí: Kvantitativní analýza nedokončených vysokoškolských studií Studenti, kteří odcházejí: Kvantitativní analýza nedokončených vysokoškolských studií
skos:prefLabel
Leaving Students. Quantitative analysis of university dropouts Studenti, kteří odcházejí: Kvantitativní analýza nedokončených vysokoškolských studií Studenti, kteří odcházejí: Kvantitativní analýza nedokončených vysokoškolských studií
skos:notation
RIV/00216224:14230/14:00076966!RIV15-MSM-14230___
n4:aktivita
n12:I
n4:aktivity
I
n4:cisloPeriodika
1
n4:dodaniDat
n14:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n7:6334199 n7:7487908
n4:druhVysledku
n11:J
n4:duvernostUdaju
n8:S
n4:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
48049
n4:idVysledku
RIV/00216224:14230/14:00076966
n4:jazykVysledku
n17:cze
n4:klicovaSlova
study failure; dropout; university studies; factors of dropout
n4:klicoveSlovo
n6:dropout n6:factors%20of%20dropout n6:study%20failure n6:university%20studies
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[407A7781DD43]
n4:nazevZdroje
Aula : revue pro vysokoškolskou a vědní politiku
n4:obor
n16:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n14:2014
n4:svazekPeriodika
22
n4:tvurceVysledku
Fučík, Petr Slepičková, Lenka
s:issn
1210-6658
s:numberOfPages
31
n9:organizacniJednotka
14230