This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n6http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00063263%21RIV13-MSM-14230___/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00063263%21RIV13-MSM-14230___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The development of Web 2.0 offers a new potential for the teaching of media education. The increase in the importance of social networks for communication and changes of on-line journalism are connected with the rise of participation culture and the position of civic journalism in the information society. Convergence culture leading to civic activism should be linked to the problem of ethical representation as one of the central issues of contemporary media education. The necessity to cultivate media literacy thus appears to be most urgent so far in the history, given the influence of the turbulent changes in technology. This is further elaborated on in the present paper. The author also provides examples to exemplify the problem and considers what challenges result from such a development for the cultivation of media literacy. Rozvoj Webu 2.0 v sobě skrývá nový potenciál pro výuku mediální výchovy. Vzestup významu sociálních sítí pro komunikaci a proměny on-line žurnalismu souvisí s rozmachem participační kultury a s postavením občanské žurnalistiky v prostoru informační společnosti. Kultura konvergence vedoucí k občanskému aktivismu má být spojována s problémem etiky reprezentace jako s jedním z ústředních bodů soudobé mediální výchovy. Nezbytnost kultivace mediální gramotnosti se tak pod vlivem překotných proměn v technologii jeví jako doposud nejnaléhavější v historii. Příspěvek reaguje na tuto skutečnost. Autor uvedené dokládá na příkladech a zamýšlí se, jaké výzvy z tohoto vývoje plynou pro kultivaci mediální gramotnosti. Rozvoj Webu 2.0 v sobě skrývá nový potenciál pro výuku mediální výchovy. Vzestup významu sociálních sítí pro komunikaci a proměny on-line žurnalismu souvisí s rozmachem participační kultury a s postavením občanské žurnalistiky v prostoru informační společnosti. Kultura konvergence vedoucí k občanskému aktivismu má být spojována s problémem etiky reprezentace jako s jedním z ústředních bodů soudobé mediální výchovy. Nezbytnost kultivace mediální gramotnosti se tak pod vlivem překotných proměn v technologii jeví jako doposud nejnaléhavější v historii. Příspěvek reaguje na tuto skutečnost. Autor uvedené dokládá na příkladech a zamýšlí se, jaké výzvy z tohoto vývoje plynou pro kultivaci mediální gramotnosti.
dcterms:title
Media Literacy in the Era of Convergence and Participatory Culture: Blending of Cultures Mediální gramotnost v éře kultury konvergence a participační kultury: prolínání kultur Mediální gramotnost v éře kultury konvergence a participační kultury: prolínání kultur
skos:prefLabel
Mediální gramotnost v éře kultury konvergence a participační kultury: prolínání kultur Mediální gramotnost v éře kultury konvergence a participační kultury: prolínání kultur Media Literacy in the Era of Convergence and Participatory Culture: Blending of Cultures
skos:notation
RIV/00216224:14230/12:00063263!RIV13-MSM-14230___
n10:predkladatel
n13:orjk%3A14230
n3:aktivita
n14:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n4:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n12:7979991
n3:druhVysledku
n18:D
n3:duvernostUdaju
n11:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
149221
n3:idVysledku
RIV/00216224:14230/12:00063263
n3:jazykVysledku
n7:cze
n3:klicovaSlova
new media; Web 2.0; social networks; on-line journalism; convergence culture; participatory culture; grassroots mapping; civic activism; ethics of representation; media literacy
n3:klicoveSlovo
n5:grassroots%20mapping n5:social%20networks n5:civic%20activism n5:ethics%20of%20representation n5:on-line%20journalism n5:Web%202.0 n5:media%20literacy n5:new%20media n5:convergence%20culture n5:participatory%20culture
n3:kontrolniKodProRIV
[5BD242E0A7CE]
n3:mistoKonaniAkce
Smolenice
n3:mistoVydani
Trnava
n3:nazevZdroje
Megatrendy & médiá 2012. Mediálna výchova a kultúrna identita
n3:obor
n21:AO
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2012
n3:tvurceVysledku
Sedláček, Pavel
n3:typAkce
n19:WRD
n3:zahajeniAkce
2012-01-01+01:00
s:numberOfPages
18
n6:hasPublisher
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
n20:isbn
9788081053931
n15:organizacniJednotka
14230