This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00058314%21RIV13-GA0-14230___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00058314%21RIV13-GA0-14230___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Text se soustředí na otázku, jak děti, konkrétně děti navštěvující 3. a 7. třídy základní školy (tedy děti ve věku 8–10 a 12–13 let) – přemýšlejí o svých budoucích životních drahách, jak je prezentují, na co v jednotlivých oblastech svého života aspirují. Zajímá nás také, jak se tyto aspirace liší u dívek a chlapců, a zda v nich můžeme najít odrazy individualizačních tendencí, připisovaných životním drahám v pozdní modernitě, či konkrétních socializačních vlivů. Článek vychází z dat z výzkumu na dvou moravských základních školách, v němž byly použity různé kvalitativní nástroje sběru dat (kreslení, slohové práce, vytváření časových os atd.). Data ukazují, jak děti vnímají sociální normy a hodnoty vztahující se k různým životním fázím a jak vnímají různá očekávání vztahující se k genderu. Text se soustředí na otázku, jak děti, konkrétně děti navštěvující 3. a 7. třídy základní školy (tedy děti ve věku 8–10 a 12–13 let) – přemýšlejí o svých budoucích životních drahách, jak je prezentují, na co v jednotlivých oblastech svého života aspirují. Zajímá nás také, jak se tyto aspirace liší u dívek a chlapců, a zda v nich můžeme najít odrazy individualizačních tendencí, připisovaných životním drahám v pozdní modernitě, či konkrétních socializačních vlivů. Článek vychází z dat z výzkumu na dvou moravských základních školách, v němž byly použity různé kvalitativní nástroje sběru dat (kreslení, slohové práce, vytváření časových os atd.). Data ukazují, jak děti vnímají sociální normy a hodnoty vztahující se k různým životním fázím a jak vnímají různá očekávání vztahující se k genderu. The paper focus on the ways how children, specifically children aged 8-10 and 12-13 years, are projecting their future lifes, how are they presenting them, what are their aspirations, expectations and wishes for the future. It is based on the different sources of qualitative data (drawings, essays, creating timelines etc.), gathered within the wider research project realized at two moravian primary schools. Data shows how children perceive social standards and values relating to different periods of life, and how they perceive different expectations in relation to gender. Children formulate their own life plans and ideas in a series of stages, beginning with the preparátory stage associated with the educational system and the acquisition of competencies, continuing to the phase of finding a stable partnership and building families and ending in the old age, that is described as a life phase marked by the loss of energy, health and competencies.
dcterms:title
„My business is doinq well, my children are good at school, my wife is kind and I am happy“. The children´s view of their future life. „Firma vydělává, děti se učí, žena je hodná a já jsem šťastný.“ Představy dětí o budoucím životě „Firma vydělává, děti se učí, žena je hodná a já jsem šťastný.“ Představy dětí o budoucím životě
skos:prefLabel
„Firma vydělává, děti se učí, žena je hodná a já jsem šťastný.“ Představy dětí o budoucím životě „My business is doinq well, my children are good at school, my wife is kind and I am happy“. The children´s view of their future life. „Firma vydělává, děti se učí, žena je hodná a já jsem šťastný.“ Představy dětí o budoucím životě
skos:notation
RIV/00216224:14230/12:00058314!RIV13-GA0-14230___
n11:predkladatel
n12:orjk%3A14230
n3:aktivita
n17:P
n3:aktivity
P(GAP404/11/1033)
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n9:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n16:6334199
n3:druhVysledku
n14:J
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
136647
n3:idVysledku
RIV/00216224:14230/12:00058314
n3:jazykVysledku
n19:cze
n3:klicovaSlova
childhood; future life; agency; gender; age norms
n3:klicoveSlovo
n5:age%20norms n5:future%20life n5:childhood n5:gender n5:agency
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[5EEF3EC52BC0]
n3:nazevZdroje
Sociální studia
n3:obor
n7:AO
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n15:GAP404%2F11%2F1033
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2012
n3:svazekPeriodika
9
n3:tvurceVysledku
Slepičková, Lenka
s:issn
1214-813X
s:numberOfPages
20
n13:organizacniJednotka
14230