This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00029742%21RIV10-GA0-14230___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00029742%21RIV10-GA0-14230___
rdf:type
skos:Concept n20:Vysledek
dcterms:description
Studie popisuje profesní strategie, které užívají čeští editoři ve vztahu procesu bulvarizace tzv. seriózních médií. Studie popisuje profesní strategie, které užívají čeští editoři ve vztahu procesu bulvarizace tzv. seriózních médií. Czech newspaper editors still face a persistent dilemma after the transformation of the Czech media system at the end of the last century. They are confronted with a significantly accelerated process of commercialization in the entire media sector. Coping with this process is not easy for many of them. The presented paper is based upon the research project - Czech newspaper editors which was undertaken between June-August 2007. The main objective of this study was to show how Czech newspaper editors changed their editorial strategy after the collapse of the former media system in the 1990s and to what extent they have adapted to the pressure of economic rationalization and the commercialization of the media sector. The second objective was to describe criteria that editors instinctively use to evaluate what readers want to consume.
dcterms:title
Seriózní nebo bulvární? Vybraná profesní dilemata editorů českých seriózních deníků Serious or Tabloid? The Selected Professional Dilemmas of Czech Newspaper Editors Seriózní nebo bulvární? Vybraná profesní dilemata editorů českých seriózních deníků
skos:prefLabel
Seriózní nebo bulvární? Vybraná profesní dilemata editorů českých seriózních deníků Seriózní nebo bulvární? Vybraná profesní dilemata editorů českých seriózních deníků Serious or Tabloid? The Selected Professional Dilemmas of Czech Newspaper Editors
skos:notation
RIV/00216224:14230/09:00029742!RIV10-GA0-14230___
n4:aktivita
n13:S n13:P
n4:aktivity
P(GA403/02/0136), S
n4:dodaniDat
n8:2010
n4:domaciTvurceVysledku
n19:8552622
n4:druhVysledku
n10:D
n4:duvernostUdaju
n18:S
n4:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
340883
n4:idVysledku
RIV/00216224:14230/09:00029742
n4:jazykVysledku
n6:cze
n4:klicovaSlova
commercialization Czech editors editorial politics reading taste tabloidization
n4:klicoveSlovo
n15:commercialization%20Czech%20editors%20editorial%20politics%20reading%20taste%20tabloidization
n4:kontrolniKodProRIV
[78B5AA6F0838]
n4:mistoKonaniAkce
Smolenice
n4:mistoVydani
Trnava, Slovenská republika
n4:nazevZdroje
Magál, S., Mistrík, M., Solík, M: Masmediálna komunikácia a realita
n4:obor
n21:AO
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n7:GA403%2F02%2F0136
n4:rokUplatneniVysledku
n8:2009
n4:tvurceVysledku
Volek, Jaromír
n4:typAkce
n16:CST
n4:zahajeniAkce
2009-01-01+01:00
s:numberOfPages
15
n9:hasPublisher
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
n12:isbn
978-80-8105-125-8
n11:organizacniJednotka
14230