This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00023269%21RIV10-MSM-14230___/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12https://schema.org/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00023269%21RIV10-MSM-14230___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Our survey was completed by 581 children who were between 8 to 15 years old. They were asked to describe how they would understand the title of an article 'quality of children's life' in the first task. The second task was to describe poor, average and outstanding way of living of their friends and acquaintances. This survey was a reaction to the lack of research interested in how children themselves see the quality of their lives. Average or outstanding life is most commonly described (as opposite to poor life) by these categories: the child has (both) parents; parents take care of him/her; parents are nice; the family has enough money; the child is good at school; the child is well behaved; the child has everything necessary for its living; the child has relative freedom what to do; the child does a sport. Young children do not understand the concept of QOL (first task) quite often. Older children (11 and older) understand it without difficulty. 581 dětí ve věku 8-15 let vyplnilo dotazník, kde mělo v prvním úkolu napsat, jak by rozuměly titulku časopiseckého článku 'Kvalita života u dětí'. V druhém úkolu pak měly popsat špatný, normální a výborný život na příkladu života svých kamarádů a známých dětí. Reagovali jsme tak na nedostatek výzkumů, které se ptají samotných dětí, jak vidí kvalitu svých životů. Sonda ukazuje, jak děti popisují špatný, normální a výborný život, prezentuje rozdíly mezi mladšími a staršími dětmi a mezi pohlavími. Děti popisují normální či výborný život oproti špatnému životu nejčastěji následovně: dítě má (oba) rodiče; rodiče se o něj starají; jsou hodní; má dobré kamarády; rodina má dostatek peněz; dítěti jde dobře učení; dítě se dobře chová; má vše co potřebuje k životu; má relativní volnost v tom, co může dělat; sportuje. Konceptu 'kvalita života u dětí' (první úkol) mladší děti často nerozumí. Starší dětí (11 let a starší) mu ve většině případů rozumí bez problémů. 581 dětí ve věku 8-15 let vyplnilo dotazník, kde mělo v prvním úkolu napsat, jak by rozuměly titulku časopiseckého článku 'Kvalita života u dětí'. V druhém úkolu pak měly popsat špatný, normální a výborný život na příkladu života svých kamarádů a známých dětí. Reagovali jsme tak na nedostatek výzkumů, které se ptají samotných dětí, jak vidí kvalitu svých životů. Sonda ukazuje, jak děti popisují špatný, normální a výborný život, prezentuje rozdíly mezi mladšími a staršími dětmi a mezi pohlavími. Děti popisují normální či výborný život oproti špatnému životu nejčastěji následovně: dítě má (oba) rodiče; rodiče se o něj starají; jsou hodní; má dobré kamarády; rodina má dostatek peněz; dítěti jde dobře učení; dítě se dobře chová; má vše co potřebuje k životu; má relativní volnost v tom, co může dělat; sportuje. Konceptu 'kvalita života u dětí' (první úkol) mladší děti často nerozumí. Starší dětí (11 let a starší) mu ve většině případů rozumí bez problémů.
dcterms:title
Quality of life from the viewpoint of children aged 8 - 15 Kvalita života z pohledu dětí ze základních škol ve věku 8-15 let Kvalita života z pohledu dětí ze základních škol ve věku 8-15 let
skos:prefLabel
Quality of life from the viewpoint of children aged 8 - 15 Kvalita života z pohledu dětí ze základních škol ve věku 8-15 let Kvalita života z pohledu dětí ze základních škol ve věku 8-15 let
skos:notation
RIV/00216224:14230/07:00023269!RIV10-MSM-14230___
n4:aktivita
n20:Z
n4:aktivity
Z(MSM0021622406)
n4:dodaniDat
n10:2010
n4:domaciTvurceVysledku
n13:1837885 n13:3021122
n4:druhVysledku
n11:C
n4:duvernostUdaju
n19:S
n4:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
430242
n4:idVysledku
RIV/00216224:14230/07:00023269
n4:jazykVysledku
n16:cze
n4:klicovaSlova
Quality of life; children; quality of life concept; questionnaire
n4:klicoveSlovo
n9:Quality%20of%20life n9:children n9:quality%20of%20life%20concept n9:questionnaire
n4:kontrolniKodProRIV
[122FB755F81E]
n4:mistoVydani
Brno
n4:nazevEdiceCisloSvazku
II.
n4:nazevZdroje
J. Mareš a kol. (Eds.) Kvalita života u dětí a dospívajících II.
n4:obor
n15:AN
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetStranKnihy
259
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n10:2007
n4:tvurceVysledku
Neusar, Aleš Mareš, Jiří
n4:zamer
n7:MSM0021622406
s:numberOfPages
19
n5:hasPublisher
MSD
n12:isbn
978-80-7392-008-1
n14:organizacniJednotka
14230