This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14220%2F12%3A00057619%21RIV13-GA0-14220___/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14220%2F12%3A00057619%21RIV13-GA0-14220___
rdf:type
n16:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Article deals with the issue of so-called %22švarcsystém%22. The author concludes that the lower limit laid down in § 140, paragraph 4 of the employment authorities strongly binds hands and may also incur a penalty of winding unconstitutional character, especially for enterprising individuals. If the administrative authority can not take into account the actual specific gravity of the infringement, and due to the presence of rigid legal lower limit, it causes that in a group of cases seems fine addressee public administrative sanctions (and its social environment) as a whole or in part %22unfair%22. Which consequently undermines the trust including natural and legal persons in the democratic rule of law (rule of law). The author of this article on the introduction of standard high threshold fines sees distrust of the state (or the legislative power) to public authorities as representatives of the executive power. And that's not good. Článek pojednává o problematice tzv. švarcsystému. Autor dochází k závěru, že spodní hranice zakotvená v § 140 odst. 4 zákona o zaměstnanosti silně orgánům svazuje ruce a může též přivodit protiústavní sankci likvidačního charakteru, a to především u podnikajících fyzických osob. Pokud správní orgán nemůže zohlednit faktickou závažnost konkrétního protiprávního jednání, a to v důsledku existence rigidní legální spodní hranice, způsobuje to, že se u souboru případů pokuta jeví adresátovi veřejnosprávní sankce (i jeho sociálnímu okolí) jako zcela či zčásti „nespravedlivá“. Což ve svých důsledcích podlamuje mj. důvěru fyzických a právnických osob v demokratický právní stát (rule of law). Autor tohoto článku v zavedení nadstandardně vysoké minimální hranice peněžité sankce vidí nedůvěru státu (resp. moci zákonodárné) k orgánům veřejné správy jako reprezentantům moci výkonné. A to není dobře. Článek pojednává o problematice tzv. švarcsystému. Autor dochází k závěru, že spodní hranice zakotvená v § 140 odst. 4 zákona o zaměstnanosti silně orgánům svazuje ruce a může též přivodit protiústavní sankci likvidačního charakteru, a to především u podnikajících fyzických osob. Pokud správní orgán nemůže zohlednit faktickou závažnost konkrétního protiprávního jednání, a to v důsledku existence rigidní legální spodní hranice, způsobuje to, že se u souboru případů pokuta jeví adresátovi veřejnosprávní sankce (i jeho sociálnímu okolí) jako zcela či zčásti „nespravedlivá“. Což ve svých důsledcích podlamuje mj. důvěru fyzických a právnických osob v demokratický právní stát (rule of law). Autor tohoto článku v zavedení nadstandardně vysoké minimální hranice peněžité sankce vidí nedůvěru státu (resp. moci zákonodárné) k orgánům veřejné správy jako reprezentantům moci výkonné. A to není dobře.
dcterms:title
Boj proti švarcsystému: „less is more“ Less is more Boj proti švarcsystému: „less is more“
skos:prefLabel
Boj proti švarcsystému: „less is more“ Boj proti švarcsystému: „less is more“ Less is more
skos:notation
RIV/00216224:14220/12:00057619!RIV13-GA0-14220___
n16:predkladatel
n19:orjk%3A14220
n3:aktivita
n7:P
n3:aktivity
P(GA407/06/1159)
n3:cisloPeriodika
č. 9
n3:dodaniDat
n4:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n9:4431677
n3:druhVysledku
n8:J
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n10:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
125347
n3:idVysledku
RIV/00216224:14220/12:00057619
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
lower; limit; public law; labour; administrative law
n3:klicoveSlovo
n11:public%20law n11:limit n11:lower n11:labour n11:administrative%20law
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[01BC93841FC9]
n3:nazevZdroje
Právní rozhledy
n3:obor
n14:AG
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n15:GA407%2F06%2F1159
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2012
n3:svazekPeriodika
2012
n3:tvurceVysledku
Kolman, Petr
s:issn
1210-6410
s:numberOfPages
4
n17:organizacniJednotka
14220