This HTML5 document contains 39 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076833%21RIV15-MSM-14210___/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076833%21RIV15-MSM-14210___
rdf:type
n7:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The article focuses on two important problem areas in modern education. First of all, it is relations and collaboration between families and schools. Secondly, it is the integration of ethnic minorities. This research is aimed at the relations and communication between Czech schools and Russian families, who moved to the Czech Republic. Children of ethnic minorities need family and school support. Parental involvement in children's lives, parental attitude toward their education and collaboration with school, play a very important role in children's integration. Ethnical differences can also be observed in the relations between families and school due to different approaches to bringing up children and different standpoints taken by parents and school when it comes to children's education, their academic success and playing a direct part in their lives. The purpose of this article is to identify present relations between Czech schools and Russian families. Jedním z nejožehavějších problémů současné civilizace jsou konflikty mezi etnickými, rasovými a náboženskými skupinami nebo celými národy a státy. Druhým důležitým problémem společnosti je vztah mezi rodiči a školou, což patří k základním a determinujícím subjektům výchovy a bez jejich dobrých vztahů a kooperace nemůže úspěšně fungovat vzdělávání mládeže. Příspěvek spojuje dvě významné oblasti současné pedagogiky a věnuje se vztahům školy a rodin-cizinců. Je zaměřen na vysvětlení současného stavu komunikace a kooperace českých škol a rodičů ruských žáků. Na problematiku nahlížíme očima ruských rodičů. Cílem příspěvku je identifikovat vztahy ruských rodin a českých škol. Výzkumné šetření bude zaměřené na objasnění specifiky vzájemných vztahu ruské rodiny a české školy v procesu akulturace. Jedním z nejožehavějších problémů současné civilizace jsou konflikty mezi etnickými, rasovými a náboženskými skupinami nebo celými národy a státy. Druhým důležitým problémem společnosti je vztah mezi rodiči a školou, což patří k základním a determinujícím subjektům výchovy a bez jejich dobrých vztahů a kooperace nemůže úspěšně fungovat vzdělávání mládeže. Příspěvek spojuje dvě významné oblasti současné pedagogiky a věnuje se vztahům školy a rodin-cizinců. Je zaměřen na vysvětlení současného stavu komunikace a kooperace českých škol a rodičů ruských žáků. Na problematiku nahlížíme očima ruských rodičů. Cílem příspěvku je identifikovat vztahy ruských rodin a českých škol. Výzkumné šetření bude zaměřené na objasnění specifiky vzájemných vztahu ruské rodiny a české školy v procesu akulturace.
dcterms:title
Vztahy rodiny a školy: na příkladu rodin cizinců. Vztahy rodiny a školy: na příkladu rodin cizinců. Relations between foreign families and schools
skos:prefLabel
Vztahy rodiny a školy: na příkladu rodin cizinců. Vztahy rodiny a školy: na příkladu rodin cizinců. Relations between foreign families and schools
skos:notation
RIV/00216224:14210/14:00076833!RIV15-MSM-14210___
n3:aktivita
n11:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n10:2015
n3:domaciTvurceVysledku
Kryuchkova, Ksenia
n3:druhVysledku
n12:O
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
55895
n3:idVysledku
RIV/00216224:14210/14:00076833
n3:jazykVysledku
n4:cze
n3:klicovaSlova
family; school; pupil; teacher; parent; upbringing; education; acculturation; acculturation strategies
n3:klicoveSlovo
n5:family n5:acculturation%20strategies n5:pupil n5:upbringing n5:parent n5:teacher n5:acculturation n5:education n5:school
n3:kontrolniKodProRIV
[219C1978BA26]
n3:obor
n9:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2014
n3:tvurceVysledku
Kryuchkova, Ksenia
n15:organizacniJednotka
14210