This HTML5 document contains 33 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00073480%21RIV15-GA0-14210___/
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00073480%21RIV15-GA0-14210___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
Příspěvek vychází z obsahové analýzy českých učebnic obecné pedagogiky a dalších textů publikovaných v rámci disciplíny obecná pedagogika. Cílem příspěvku je kriticky analyzovat diskurz vyprávění učebních textů a poukázat na fenomény znesnadňující pochopení dané disciplíny čtenářům. Těmito fenomény jsou simplifikace teoretických konceptů, nereflektování metodologie pedagogického výzkumu, opomenutí výsledků empirického zkoumání, nepropojování jednotlivých disciplín, umělé rozdělování výchovy a vzdělávání, odmítání normativní role pedagogiky, používání nečistého jazyka a vytváření prostoduchých definic. Jednotlivé fenomény budou v příspěvku postupně ilustrovány na příkladech. V závěru se nejenom pokusíme navrhnout možná řešení daných fenoménů, ale formulujeme také otevřenou a osobní výzvu ke spolupráci. Příspěvek vychází z obsahové analýzy českých učebnic obecné pedagogiky a dalších textů publikovaných v rámci disciplíny obecná pedagogika. Cílem příspěvku je kriticky analyzovat diskurz vyprávění učebních textů a poukázat na fenomény znesnadňující pochopení dané disciplíny čtenářům. Těmito fenomény jsou simplifikace teoretických konceptů, nereflektování metodologie pedagogického výzkumu, opomenutí výsledků empirického zkoumání, nepropojování jednotlivých disciplín, umělé rozdělování výchovy a vzdělávání, odmítání normativní role pedagogiky, používání nečistého jazyka a vytváření prostoduchých definic. Jednotlivé fenomény budou v příspěvku postupně ilustrovány na příkladech. V závěru se nejenom pokusíme navrhnout možná řešení daných fenoménů, ale formulujeme také otevřenou a osobní výzvu ke spolupráci. The paper is based on content analysis of foundations of education of Czech textbooks and other texts published within the discipline of foundations of education. The aim of this paper is to critically analyze the narrative discourse of textbooks and the phenomenon of impeding understanding of the discipline readers. These phenomena are simplification of theoretical concepts, unreflectiveness of methodology of educational research, artificial partitioning of education, rejection of the normative role of pedagogy, use of unclean language and the creation of simple definitions. Individual phenomena will gradually post illustrated with examples. In the end, not only try to suggest possible solutions to the given phenomena, but also formulate open a personal challenge to cooperation.
dcterms:title
Za obecnou pedagogiku %22méně obecnější%22! Obsahová analýza učebnic obecné pedagogiky Foundations of Education Za obecnou pedagogiku %22méně obecnější%22! Obsahová analýza učebnic obecné pedagogiky
skos:prefLabel
Foundations of Education Za obecnou pedagogiku %22méně obecnější%22! Obsahová analýza učebnic obecné pedagogiky Za obecnou pedagogiku %22méně obecnější%22! Obsahová analýza učebnic obecné pedagogiky
skos:notation
RIV/00216224:14210/14:00073480!RIV15-GA0-14210___
n3:aktivita
n4:P
n3:aktivity
P(GA13-23578S)
n3:dodaniDat
n13:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n14:8701342
n3:druhVysledku
n7:O
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
56573
n3:idVysledku
RIV/00216224:14210/14:00073480
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
philosophy of education; educational foundations
n3:klicoveSlovo
n16:educational%20foundations n16:philosophy%20of%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[C326F40E3208]
n3:obor
n12:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n17:GA13-23578S
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2014
n3:tvurceVysledku
Švaříček, Roman
n5:organizacniJednotka
14210