This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066310%21RIV14-GA0-14210___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n16http://bibframe.org/vocab/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066310%21RIV14-GA0-14210___
rdf:type
skos:Concept n9:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/download/519/675
dcterms:description
Kritický esej popisuje tři současné diskurzy, které natolik ohrožují základní principy pedagogických věd, že lze s nadsázkou hovořit o konci pedagogiky. Koncem pedagogiky je myšleno nahrazení pedagogických konstant jinými prvky. Diskurz je pojímán jako určitý způsob vnímání skutečnosti v daném oboru a dané době, což se v prvé řadě projevuje v jazyce a ve druhé řadě v rámování debaty uvnitř daného oboru. Postupně analyzujeme tři diskurzy (diskurz evidence, praktického výzkumu a technologický diskurz) a detailně popisujeme jednotlivé koncepty a myšlenky, ze kterých jsou dané diskurzy vystavěny. V závěru shrnujeme vliv popsaných diskurzů a ukazujeme, jak mohou nahradit některé pedagogické koncepty, pokud nedojde ke konsolidaci oboru. Kritický esej popisuje tři současné diskurzy, které natolik ohrožují základní principy pedagogických věd, že lze s nadsázkou hovořit o konci pedagogiky. Koncem pedagogiky je myšleno nahrazení pedagogických konstant jinými prvky. Diskurz je pojímán jako určitý způsob vnímání skutečnosti v daném oboru a dané době, což se v prvé řadě projevuje v jazyce a ve druhé řadě v rámování debaty uvnitř daného oboru. Postupně analyzujeme tři diskurzy (diskurz evidence, praktického výzkumu a technologický diskurz) a detailně popisujeme jednotlivé koncepty a myšlenky, ze kterých jsou dané diskurzy vystavěny. V závěru shrnujeme vliv popsaných diskurzů a ukazujeme, jak mohou nahradit některé pedagogické koncepty, pokud nedojde ke konsolidaci oboru. This critical essay describes three contemporary discourses which threaten the essential principles of educational sciences to such a degree that it is possible to start talking about the end of educational sciences, albeit with a hint of exaggeration. The end of educational sciences is understood to herald a change in educational constants and their replacement with different elements. We understand discourse as a way of perception in a given field at a given time which is mirrored both in language and in the framing of debates in the field. We progressively analyse three discourses (evidence-based discourse, discourse of practical research and technological discourse) and describe in detail the individual concepts and thoughts from which the discourses stem. The essay concludes with a summary of influences of the described discourses and also with showing how the discourses can replace some educational concepts, if the field is not consolidated.
dcterms:title
Konec pedagogiky: kritický esej Konec pedagogiky: kritický esej The End of Educational Sciences: A Critical Essay
skos:prefLabel
The End of Educational Sciences: A Critical Essay Konec pedagogiky: kritický esej Konec pedagogiky: kritický esej
skos:notation
RIV/00216224:14210/13:00066310!RIV14-GA0-14210___
n9:predkladatel
n10:orjk%3A14210
n3:aktivita
n13:P
n3:aktivity
P(GA13-23578S)
n3:cisloPeriodika
2-3
n3:dodaniDat
n12:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n21:8701342
n3:druhVysledku
n15:J
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n6:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
83227
n3:idVysledku
RIV/00216224:14210/13:00066310
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
discourse; evidence-based education; research for practise; ICT
n3:klicoveSlovo
n4:research%20for%20practise n4:evidence-based%20education n4:discourse n4:ICT
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[18A01FF4570A]
n3:nazevZdroje
Studia paedagogica
n3:obor
n18:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n14:GA13-23578S
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2013
n3:svazekPeriodika
roč. 18
n3:tvurceVysledku
Švaříček, Roman
s:issn
1803-7437
s:numberOfPages
18
n16:doi
10.5817/SP2013-2-3-4
n7:organizacniJednotka
14210