This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066149%21RIV14-GA0-14210___/
n6http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n17http://bibframe.org/vocab/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066149%21RIV14-GA0-14210___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/495
dcterms:description
This empirical study examines the capacity of pupils’ gestures to mediate information and make processes of pupils’ thinking visible. The study understands pupils’ gestures as the visual processing of information or as thinking made visible. Based on an analysis of pupils’ gestures recorded during sixteen lessons of Czech language and literature at lower secondary schools, the study shows that pupils’ gestures appear in classes in the form of explanatory talks which the pupils use to (re)construct the patterns of their thinking. However, pupils’ gestures can not only highlight ongoing cognitive processes, but they also reveal the individual steps that comprise pupils’ cognitive operations. The study therefore introduces pupils’ gestures as a tool for making cognitive processes – their presence, content and structure – visible. Předložená empirická studie se zabývá tím, jaké informace jsou zprostředkovávány žákovskou gestikou a jakým způsobem gestika zviditelňuje proces myšlení žáků. Vychází přitom z pojetí gestiky jakožto procesu z pracování informací ve vizuální podobě, jakožto zviditelněného myšlení. Na základě analýz y žákovských gest v rámci šestnácti vyučovacích hodin českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy je ve studii poukazováno na to, že žákovská gestika se ve výuce objevuje primárně ve specifickém kontextu tzv. explanačních promluv, promluv charakteristických tím, že žákům umožňují (re)konstruovat jejich myšlenková schémata. Právě gestika má přitom schopnost poukázat nejen na probíhající kognitivní proces, ale zobrazit také, z jakých kroků se žákovské myšlenkové operace skládají. Žákovská gestika je tedy představována jako nástroj zviditelňování žákovských kognitivních procesů, jejich přítomnosti, obsahu i struktury. Předložená empirická studie se zabývá tím, jaké informace jsou zprostředkovávány žákovskou gestikou a jakým způsobem gestika zviditelňuje proces myšlení žáků. Vychází přitom z pojetí gestiky jakožto procesu z pracování informací ve vizuální podobě, jakožto zviditelněného myšlení. Na základě analýz y žákovských gest v rámci šestnácti vyučovacích hodin českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy je ve studii poukazováno na to, že žákovská gestika se ve výuce objevuje primárně ve specifickém kontextu tzv. explanačních promluv, promluv charakteristických tím, že žákům umožňují (re)konstruovat jejich myšlenková schémata. Právě gestika má přitom schopnost poukázat nejen na probíhající kognitivní proces, ale zobrazit také, z jakých kroků se žákovské myšlenkové operace skládají. Žákovská gestika je tedy představována jako nástroj zviditelňování žákovských kognitivních procesů, jejich přítomnosti, obsahu i struktury.
dcterms:title
Žákovská gestika ve vyučování jako proces zviditelňování myšlení Pupils gestures in education as a process of making thinking visible Žákovská gestika ve vyučování jako proces zviditelňování myšlení
skos:prefLabel
Pupils gestures in education as a process of making thinking visible Žákovská gestika ve vyučování jako proces zviditelňování myšlení Žákovská gestika ve vyučování jako proces zviditelňování myšlení
skos:notation
RIV/00216224:14210/13:00066149!RIV14-GA0-14210___
n10:predkladatel
n12:orjk%3A14210
n3:aktivita
n20:P
n3:aktivity
P(GA13-23578S)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n16:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n18:3354148
n3:druhVysledku
n21:J
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
117951
n3:idVysledku
RIV/00216224:14210/13:00066149
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
gestures; speech; explanatory talk; pupils; thinking
n3:klicoveSlovo
n14:pupils n14:thinking n14:explanatory%20talk n14:speech n14:gestures
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[C06B8EE31EC3]
n3:nazevZdroje
Studia paedagogica
n3:obor
n19:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n8:GA13-23578S
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2013
n3:svazekPeriodika
18
n3:tvurceVysledku
Šalamounová, Zuzana
s:issn
1803-7437
s:numberOfPages
20
n17:doi
10.5817/SP2013-1-3
n6:organizacniJednotka
14210