This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066040%21RIV14-GA0-14210___/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n14http://bibframe.org/vocab/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066040%21RIV14-GA0-14210___
rdf:type
n7:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_1_Vizualni_SvaricekSalamounova.pdf
dcterms:description
This empirical study describes the functions of visual acts of meaning in the educational communication between teachers and their pupils. The study understands visual acts to be visual messages that have meaning for participants of communication. The data was gathered through direct observation of 32 classes of humanities subjects at lower secondary schools. Visual acts were firstly divided into topic visual acts (which convey events, objects or thought s directly related to the topic of conversation) and interactive visual acts (which c an be characterized as contact messages). In the context of lessons, topic visual acts are presented as a tool for conceptualisation of educational content. On the other side , interactive visual acts are described as a mechanism which participates in establishing the setting of educational communication. Předložená empirická studie pojednává o tom, jaké funkce ve výukové komunikaci mezi učiteli a jejich žáky zastávají vizuální významové akty, tj. sdělení viditelná aktérům komunikace, jež jim přičítají určitý význam. Výsledky, které studie zprostředkovává, vycházejí z kvalitativní analýzy 32 videonahrávek vyučovacích hodin humanitních předmětů na druhém stupni základních škol. Vizuální významové akty jsou nejprve diferencovány na tematické, které zobrazují události, objekty či myšlenky spjaté s tématem komunikace, a interaktivní, jež slouží jako sdělení kontaktní. V kontextu vyučovacích hodin jsou pak tematické akty prezentovány jako nástroj konceptualizace výukových obsahů, zatímco akty interaktivní zobrazeny jakožto mechanismus napomáhající uspořádání výukové komunikace. Přestože vizuální významové akty zastávají analogické funkce a mnohdy vytvářejí tytéž vzorce, je zřejmé, že jejich podoba je výrazně individualizovaná a lze ji chápat jako znak profesní identity učitele. Předložená empirická studie pojednává o tom, jaké funkce ve výukové komunikaci mezi učiteli a jejich žáky zastávají vizuální významové akty, tj. sdělení viditelná aktérům komunikace, jež jim přičítají určitý význam. Výsledky, které studie zprostředkovává, vycházejí z kvalitativní analýzy 32 videonahrávek vyučovacích hodin humanitních předmětů na druhém stupni základních škol. Vizuální významové akty jsou nejprve diferencovány na tematické, které zobrazují události, objekty či myšlenky spjaté s tématem komunikace, a interaktivní, jež slouží jako sdělení kontaktní. V kontextu vyučovacích hodin jsou pak tematické akty prezentovány jako nástroj konceptualizace výukových obsahů, zatímco akty interaktivní zobrazeny jakožto mechanismus napomáhající uspořádání výukové komunikace. Přestože vizuální významové akty zastávají analogické funkce a mnohdy vytvářejí tytéž vzorce, je zřejmé, že jejich podoba je výrazně individualizovaná a lze ji chápat jako znak profesní identity učitele.
dcterms:title
Visual acts in instructional communication Vizuální akty ve výukové komunikaci Vizuální akty ve výukové komunikaci
skos:prefLabel
Vizuální akty ve výukové komunikaci Vizuální akty ve výukové komunikaci Visual acts in instructional communication
skos:notation
RIV/00216224:14210/13:00066040!RIV14-GA0-14210___
n7:predkladatel
n9:orjk%3A14210
n3:aktivita
n19:P
n3:aktivity
P(GA13-23578S), P(GA406/09/0752)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n10:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n4:8701342 n4:3354148
n3:druhVysledku
n21:J
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n20:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
114263
n3:idVysledku
RIV/00216224:14210/13:00066040
n3:jazykVysledku
n15:cze
n3:klicovaSlova
instructional communication; educational communication; visual acts of meaning; verbal communication; non-verbal communication; IRF exchange structure
n3:klicoveSlovo
n11:verbal%20communication n11:non-verbal%20communication n11:IRF%20exchange%20structure n11:instructional%20communication n11:educational%20communication n11:visual%20acts%20of%20meaning
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[2E0192AE388D]
n3:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n3:obor
n17:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n8:GA406%2F09%2F0752 n8:GA13-23578S
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2013
n3:svazekPeriodika
23
n3:tvurceVysledku
Šalamounová, Zuzana Švaříček, Roman
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
24
n14:doi
10.5817/PedOr2013-1-48
n18:organizacniJednotka
14210