This HTML5 document contains 35 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061495%21RIV13-MSM-14210___/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061495%21RIV13-MSM-14210___
rdf:type
skos:Concept n8:Vysledek
dcterms:description
Příspěvek nahlíží skrze etnografický přístup do subkultury freeganů a popisuje ji jako aktivního aktéra edukačních procesů a zároveň bohaté prostředí pro informální učení. Freegani naplňují definici subkultury (např. Geist, 1992, Subberwall, 2009), vyznačují se silně environmentálním životním stylem spojeným s ochranou práv zvířat a nonkonsumerismem. Angažují se jako ekologičtí aktivisté, pořádají happeningy, promítání filmů, věnují se vaření veganského jídla a získávání recyklovaných produktů. Zdrojem pro analýzu dat je 15 rozhovorů a terénní poznámky z šesti akcí. V dimenzi učící subkultury jsou popsány rozmanité metody, které freegani využívají k vzdělávání druhých (přednášky, diskuse a workshopy, infostánky, happeningy a festivaly). Jejich edukační činnost má cíle, které lze hierarchizovat, a definuje cílovou skupinu, na kterou působí. V neposlední řadě je také možné analyzovat obsah edukačních aktivit. Příspěvek nahlíží skrze etnografický přístup do subkultury freeganů a popisuje ji jako aktivního aktéra edukačních procesů a zároveň bohaté prostředí pro informální učení. Freegani naplňují definici subkultury (např. Geist, 1992, Subberwall, 2009), vyznačují se silně environmentálním životním stylem spojeným s ochranou práv zvířat a nonkonsumerismem. Angažují se jako ekologičtí aktivisté, pořádají happeningy, promítání filmů, věnují se vaření veganského jídla a získávání recyklovaných produktů. Zdrojem pro analýzu dat je 15 rozhovorů a terénní poznámky z šesti akcí. V dimenzi učící subkultury jsou popsány rozmanité metody, které freegani využívají k vzdělávání druhých (přednášky, diskuse a workshopy, infostánky, happeningy a festivaly). Jejich edukační činnost má cíle, které lze hierarchizovat, a definuje cílovou skupinu, na kterou působí. V neposlední řadě je také možné analyzovat obsah edukačních aktivit. The research explores learning processes in a non-formal group. The chosen non-formal group is defined as a subculture of freegans. The values of freegans are strongly environmental, connected with animals-rights, ecology and nonconsumerism. Practices include environmental activism (happenings, meetings, movies for public) and collective practices such as cooking vegan meal or obtaining recycled articles. The results shows subculture as informal learning environment (learning subculture) and as an actor of public education (teaching subculture).
dcterms:title
Education process in subcultures : teaching and learning subculture Procesy učení v subkulturách : učící a učící se subkultura Procesy učení v subkulturách : učící a učící se subkultura
skos:prefLabel
Procesy učení v subkulturách : učící a učící se subkultura Education process in subcultures : teaching and learning subculture Procesy učení v subkulturách : učící a učící se subkultura
skos:notation
RIV/00216224:14210/12:00061495!RIV13-MSM-14210___
n8:predkladatel
n9:orjk%3A14210
n3:aktivita
n10:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n12:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n7:5372194
n3:druhVysledku
n15:O
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
162428
n3:idVysledku
RIV/00216224:14210/12:00061495
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
freegan; informal learning; qualitative research; subculture
n3:klicoveSlovo
n6:informal%20learning n6:qualitative%20research n6:freegan n6:subculture
n3:kontrolniKodProRIV
[A7EE16E2D15A]
n3:obor
n11:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2012
n3:tvurceVysledku
Lojdová, Kateřina
n17:organizacniJednotka
14210