This HTML5 document contains 37 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00059902%21RIV13-MSM-14210___/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00059902%21RIV13-MSM-14210___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.pozitivni-psychologie.cz/file/12/book_of_abstracts_cppc2012.pdf
dcterms:description
Příspěvek popisuje výzkumné šetření, které se zaměřuje na výskyt dominantních strategií zvládání stresu (dle dotazníku SVF 78) u vysokoškolských studentů (lékařské fakulty, přírodovědné fakulty, filozofické fakulty, technických oborů a specializace v pedagogice) ve věku 20-25 let. V tomto věkovém období lze předpokládat upevnění osvojených copingových strategií v konfrontaci s nároky vysokoškolského studia a života. Z pohledu psychologického poradenství na vysokých školách se nabízí otázky, zda lze považovat některou strategii za preferovanou, zda existuje statisticky významný rozdíl mezi studenty a studentkami, zda u nich převažují pozitivní copingové strategie nad negativními. Z průběžných výsledků se jeví genderově významná otázka sociální opory, ve které ženy skórují mnohem výše oproti mužům. Dále se dle průběžných výsledků jeví jako výrazná potřeba kontroly situace u obou pohlaví, naopak z negativních strategií je nejvýraznější perseverace. Příspěvek popisuje výzkumné šetření, které se zaměřuje na výskyt dominantních strategií zvládání stresu (dle dotazníku SVF 78) u vysokoškolských studentů (lékařské fakulty, přírodovědné fakulty, filozofické fakulty, technických oborů a specializace v pedagogice) ve věku 20-25 let. V tomto věkovém období lze předpokládat upevnění osvojených copingových strategií v konfrontaci s nároky vysokoškolského studia a života. Z pohledu psychologického poradenství na vysokých školách se nabízí otázky, zda lze považovat některou strategii za preferovanou, zda existuje statisticky významný rozdíl mezi studenty a studentkami, zda u nich převažují pozitivní copingové strategie nad negativními. Z průběžných výsledků se jeví genderově významná otázka sociální opory, ve které ženy skórují mnohem výše oproti mužům. Dále se dle průběžných výsledků jeví jako výrazná potřeba kontroly situace u obou pohlaví, naopak z negativních strategií je nejvýraznější perseverace. This paper describes research which focuses on the occurrence of dominant coping strategies (questionnaire SVF 78) in university students (Medical Faculty, Science Faculty, the Faculty of Arts, technical fields and specialization for education) aged 20 -25 years. In this age group can be expected consolidation of the acquired coping strategies when confronted with the demands of university study and life. From the perspective of psychological counseling in universities, the question is whether one can be considered as the preferred strategy if there is a statistically significant difference between students and students, whether the positive strategies outweigh over negative coping strategies. The intermediate results appear significant gender issue of social support, in which women score much higher than men. Furthermore, according to interim results appear to be significant need for control of the situation in both sexes, while the negative strategy is most pronounced perseveration.
dcterms:title
Dominantní copingové strategie vysokoškoláků Dominantní copingové strategie vysokoškoláků The dominant coping strategies of university students
skos:prefLabel
The dominant coping strategies of university students Dominantní copingové strategie vysokoškoláků Dominantní copingové strategie vysokoškoláků
skos:notation
RIV/00216224:14210/12:00059902!RIV13-MSM-14210___
n11:predkladatel
n12:orjk%3A14210
n4:aktivita
n17:N
n4:aktivity
N
n4:dodaniDat
n14:2013
n4:domaciTvurceVysledku
n15:9791450
n4:druhVysledku
n18:O
n4:duvernostUdaju
n6:S
n4:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
131928
n4:idVysledku
RIV/00216224:14210/12:00059902
n4:jazykVysledku
n5:cze
n4:klicovaSlova
stress; coping strategies; university students
n4:klicoveSlovo
n13:university%20students n13:coping%20strategies n13:stress
n4:kontrolniKodProRIV
[62CDD6CA0C19]
n4:obor
n16:AN
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
3
n4:rokUplatneniVysledku
n14:2012
n4:tvurceVysledku
Večeřová, Petra Maslaňáková, Helena Jankových, Vladislav
n8:organizacniJednotka
14210