This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057269%21RIV13-GA0-14210___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n17http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057269%21RIV13-GA0-14210___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
The aim of this monograph is to examine educational communication between teachers and pupils in Czech secondary schools. The monograph is based on empirical research done by the authors, who observed and video-recorded 16 different teachers teaching real classes. In-depth interviews with the teachers as well as pupil questionnaires were used as supplementary data collection methods. The study resulted in the following conclusions: 1. Educational communication is strongly dominated by teachers. Their talking time amounts to three quarters of the overall taking time. Pupils have their say relatively often, yet their responses are very short. 2. Classroom communication is interactive, which means that the communication participants take turns. However, the structure of classroom communication is largely predefined. The vast majority of communication sequences are initiated by the teacher, then followed by the pupil's response, and finished by the teacher's feedback. 3. Kniha nabízí aktuální informace o tom, jak probíhá komunikace mezi učitelem a žáky. Tyto informace jsou čerpány z originálního výzkumu autorského týmu, který zahrnoval dlouhodobé pozorování a videonahrávky vyučovacích hodin různých učitelů druhého stupně základní školy. Kniha tak přináší řadu příkladů ze školní praxe, umožňuje vytvořit si živou představu o tom, jak komunikace ve školní třídě reálně probíhá. Detailně se zaobírá například povahou učitelských otázek a zpětné vazby, kterou učitelé žákům poskytují. Rovněž upozorňuje na skutečnost, že komunikace ve školní třídě se netýká pouze vyučovacích obsahů, ale podílí se také na utváření vztahů mezi učitelem a žáky, jako je náklonnost a respekt či naopak antipatie a despekt. V závěrečné kapitole je prezentována koncepce dialogického vyučování jako ideálního modelu pedagogické komunikace a jsou hledány způsoby, které by českým učitelům mohly pomoci se tomuto modelu přiblížit. Kniha nabízí aktuální informace o tom, jak probíhá komunikace mezi učitelem a žáky. Tyto informace jsou čerpány z originálního výzkumu autorského týmu, který zahrnoval dlouhodobé pozorování a videonahrávky vyučovacích hodin různých učitelů druhého stupně základní školy. Kniha tak přináší řadu příkladů ze školní praxe, umožňuje vytvořit si živou představu o tom, jak komunikace ve školní třídě reálně probíhá. Detailně se zaobírá například povahou učitelských otázek a zpětné vazby, kterou učitelé žákům poskytují. Rovněž upozorňuje na skutečnost, že komunikace ve školní třídě se netýká pouze vyučovacích obsahů, ale podílí se také na utváření vztahů mezi učitelem a žáky, jako je náklonnost a respekt či naopak antipatie a despekt. V závěrečné kapitole je prezentována koncepce dialogického vyučování jako ideálního modelu pedagogické komunikace a jsou hledány způsoby, které by českým učitelům mohly pomoci se tomuto modelu přiblížit.
dcterms:title
Komunikace ve školní třídě Komunikace ve školní třídě Communication in classroom
skos:prefLabel
Komunikace ve školní třídě Communication in classroom Komunikace ve školní třídě
skos:notation
RIV/00216224:14210/12:00057269!RIV13-GA0-14210___
n15:predkladatel
n16:orjk%3A14210
n3:aktivita
n12:P
n3:aktivity
P(GA406/09/0752)
n3:dodaniDat
n17:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n6:3354148 n6:8701342 n6:9714863
n3:druhVysledku
n8:B
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n21:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
145218
n3:idVysledku
RIV/00216224:14210/12:00057269
n3:jazykVysledku
n5:cze
n3:klicovaSlova
educational comunication; classroom; qualitative research
n3:klicoveSlovo
n4:qualitative%20research n4:educational%20comunication n4:classroom
n3:kontrolniKodProRIV
[8A8F06A360F3]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Komunikace ve školní třídě
n3:obor
n11:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetStranKnihy
293
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n10:GA406%2F09%2F0752
n3:rokUplatneniVysledku
n17:2012
n3:tvurceVysledku
Švaříček, Roman Šeďová, Klára Šalamounová, Zuzana
s:numberOfPages
293
n20:hasPublisher
Portál
n14:isbn
9788026200857
n7:organizacniJednotka
14210