This HTML5 document contains 34 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00056270%21RIV12-MSM-14210___/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00056270%21RIV12-MSM-14210___
rdf:type
n3:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Pozitivní psychologie se stala nepřehlédnutelným proudem v současné světové psychologii, přesto se o ní studenti psychologie zatím dozvídají spíše okrajově. Zařazení předmětu pozitivní psychologie do výuky přitom může nabídnout určitou rovnováhu oproti „na problém orientovaným“ disciplínám a harmonicky doplnit kompletní obraz lidské osobnosti a prožívání, v nichž interagují jak pozitivní tak negativní faktory. Výuku pozitivní psychologie lze pojmout více způsoby. Jedním z nich je výuka pozitivní psychologie jako samostatného předmětu, jež by však neměla být omezena na pouhé předávání informací, ale měla by si klást za cíl také podporu lepšího sebepoznání studentů, posilování kladných aspektů jejich osobnosti a silných stránek charakteru, povzbuzení motivace a kritického myšlení, posílení všímavosti a otevřenosti vůči všem aspektům života. To vše může významně přispět ke zrání a rozvoji osobnosti budoucích psychologů či pedagogů. Pozitivní psychologie se stala nepřehlédnutelným proudem v současné světové psychologii, přesto se o ní studenti psychologie zatím dozvídají spíše okrajově. Zařazení předmětu pozitivní psychologie do výuky přitom může nabídnout určitou rovnováhu oproti „na problém orientovaným“ disciplínám a harmonicky doplnit kompletní obraz lidské osobnosti a prožívání, v nichž interagují jak pozitivní tak negativní faktory. Výuku pozitivní psychologie lze pojmout více způsoby. Jedním z nich je výuka pozitivní psychologie jako samostatného předmětu, jež by však neměla být omezena na pouhé předávání informací, ale měla by si klást za cíl také podporu lepšího sebepoznání studentů, posilování kladných aspektů jejich osobnosti a silných stránek charakteru, povzbuzení motivace a kritického myšlení, posílení všímavosti a otevřenosti vůči všem aspektům života. To vše může významně přispět ke zrání a rozvoji osobnosti budoucích psychologů či pedagogů. Positive Psychology (PP) has become a noticeable stream in contemporary psychology. However, students of psychology still learn about this subject marginally. Including a course of PP in the syllabi could provide useful complete and balanced view on human personality and experience. Positive Psychology has been taught in the Dept. of Psychology at Masaryk University in Brno, Czech Republic, since the spring of 2008. Positive psychology course can be realised in several ways. One of them is teaching PP as an optional subject, providing students not only with pieces of information, but also bolstering their self-knowledge and well-being, identifying their character strengths, enhancing their motivation, critical thinking, mindfulness and open-mindedness. Another option is to incorporate findings of positive psychology into the syllabi of other subjects to offer students different points of view on the actual topics, and overcome the prevailing %22pathological model%22 of psychology.
dcterms:title
Positive education: Application of findings and methods of positive psychology in teaching of psychology Pozitivní edukace: využití poznatků a metod pozitivní psychologie ve výuce psychologie Pozitivní edukace: využití poznatků a metod pozitivní psychologie ve výuce psychologie
skos:prefLabel
Pozitivní edukace: využití poznatků a metod pozitivní psychologie ve výuce psychologie Pozitivní edukace: využití poznatků a metod pozitivní psychologie ve výuce psychologie Positive education: Application of findings and methods of positive psychology in teaching of psychology
skos:notation
RIV/00216224:14210/11:00056270!RIV12-MSM-14210___
n3:predkladatel
n13:orjk%3A14210
n4:aktivita
n5:S
n4:aktivity
S
n4:dodaniDat
n10:2012
n4:domaciTvurceVysledku
n11:7453167
n4:druhVysledku
n17:O
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
222277
n4:idVysledku
RIV/00216224:14210/11:00056270
n4:jazykVysledku
n8:cze
n4:klicovaSlova
positive education; character strengths; teaching positive psychology
n4:klicoveSlovo
n12:teaching%20positive%20psychology n12:positive%20education n12:character%20strengths
n4:kontrolniKodProRIV
[653FEE120A4F]
n4:obor
n14:AN
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n10:2011
n4:tvurceVysledku
Slezáčková, Alena
n16:organizacniJednotka
14210