This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n8http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00052686%21RIV12-MSM-14210___/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00052686%21RIV12-MSM-14210___
rdf:type
n3:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Článek vycházející z analýzy menšího korpusu studentských překladů z angličtiny do češtiny se soustředí na nedostatky v cílových textech z hlediska aktuálního členění větného. Autorka identifikovala tři typy situací zvyšujících pravděpodobnost výskytu řešení chybného s ohledem na aktuální členění větné. Článek předkládá návrhy, jak se v didakticky zaměřit na předcházení těmto chybám i jak snížit vysoký výskyt chyb tohoto druhu příznačný zejména pro některé studenty. The paper is based on an analysis of a small corpus of student translations from English to Czech with focus on target text deficiencies with respect to functional sentence perspective. Three types of situations increasing the probability that an FSP-deficient solution will occur have been identified. Pedagogical interventions to address these as well as the significant individual variation in the error rate are proposed. Článek vycházející z analýzy menšího korpusu studentských překladů z angličtiny do češtiny se soustředí na nedostatky v cílových textech z hlediska aktuálního členění větného. Autorka identifikovala tři typy situací zvyšujících pravděpodobnost výskytu řešení chybného s ohledem na aktuální členění větné. Článek předkládá návrhy, jak se v didakticky zaměřit na předcházení těmto chybám i jak snížit vysoký výskyt chyb tohoto druhu příznačný zejména pro některé studenty.
dcterms:title
Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu Contrastive analysis of student translations and functional sentence perspective from the point of view of translation teaching Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu
skos:prefLabel
Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu Contrastive analysis of student translations and functional sentence perspective from the point of view of translation teaching Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu
skos:notation
RIV/00216224:14210/11:00052686!RIV12-MSM-14210___
n3:predkladatel
n4:orjk%3A14210
n5:aktivita
n16:S
n5:aktivity
S
n5:dodaniDat
n9:2012
n5:domaciTvurceVysledku
n19:7316534
n5:druhVysledku
n12:D
n5:duvernostUdaju
n18:S
n5:entitaPredkladatele
n20:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
208108
n5:idVysledku
RIV/00216224:14210/11:00052686
n5:jazykVysledku
n11:cze
n5:klicovaSlova
contrastive analysis; translation teaching functional sentence perspective; FSP
n5:klicoveSlovo
n6:FSP n6:translation%20teaching%20functional%20sentence%20perspective n6:contrastive%20analysis
n5:kontrolniKodProRIV
[9F10D4C79EF1]
n5:mistoKonaniAkce
Banská Bystrica
n5:mistoVydani
Banská Bystrica
n5:nazevZdroje
Preklad a tlmočenie 9
n5:obor
n14:AI
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n9:2011
n5:tvurceVysledku
Kamenická, Renata
n5:typAkce
n10:CST
n5:zahajeniAkce
2011-01-01+01:00
s:numberOfPages
380
n13:hasPublisher
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici. Fakulta humanitných vied
n17:isbn
978-80-557-0153-0
n8:organizacniJednotka
14210