This HTML5 document contains 34 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n4http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00056326%21RIV12-MSM-14210___/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00056326%21RIV12-MSM-14210___
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The paper is based on an analysis of a small corpus of student translations from English to Czech with focus on target text deficiencies with respect to functional sentence perspective. Three types of situations increasing the probability that an FSP-deficient solution will occur have been identified. Pedagogical interventions to address these as well as the significant individual variation in the error rate are proposed. The paper is based on an analysis of a small corpus of student translations from English to Czech with focus on target text deficiencies with respect to functional sentence perspective. Three types of situations increasing the probability that an FSP-deficient solution will occur have been identified. Pedagogical interventions to address these as well as the significant individual variation in the error rate are proposed. The paper is based on an analysis of a small corpus of student translations from English to Czech with focus on target text deficiencies with respect to functional sentence perspective. Three types of situations increasing the probability that an FSP-deficient solution will occur have been identified. Pedagogical interventions to address these as well as the significant individual variation in the error rate are proposed.
dcterms:title
Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu Contrastive analysis of student translations and FSP in the context of translation training Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu
skos:prefLabel
Contrastive analysis of student translations and FSP in the context of translation training Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu
skos:notation
RIV/00216224:14210/10:00056326!RIV12-MSM-14210___
n5:aktivita
n12:S
n5:aktivity
S
n5:dodaniDat
n6:2012
n5:domaciTvurceVysledku
n11:7316534
n5:druhVysledku
n14:O
n5:duvernostUdaju
n7:S
n5:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
267082
n5:idVysledku
RIV/00216224:14210/10:00056326
n5:jazykVysledku
n16:cze
n5:klicovaSlova
translation; didactics; functional sentence perspective; contrastive analysis
n5:klicoveSlovo
n10:contrastive%20analysis n10:translation n10:functional%20sentence%20perspective n10:didactics
n5:kontrolniKodProRIV
[86E9CA25944D]
n5:obor
n9:AI
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n6:2010
n5:tvurceVysledku
Kamenická, Renata
n4:organizacniJednotka
14210