This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00048694%21RIV11-GA0-14210___/
n6https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n17http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00048694%21RIV11-GA0-14210___
rdf:type
n3:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Ze struktury školy vyplývá existence skupin, které mají velkou samostatnost, a každá se různě podílí na jejím chodu. Skupiny lze rozdělit následovně: 1. hierarchické dělení (vedení versus učitelé), 2. předmětové (první versus druhý stupeň, přírodovědné versus humanitní předměty), 3. prostorové (kabinety) a 4. věkové (mladí versus staří učitelé). Humanitní, přírodovědné či filologické předměty například nemají ve škole stejný status jako výtvarná, hudební a tělesná výchova, které jsou nazírány jako okrajové či méně důležité. V textu budu pro výklad situace používat teorie vztahující se k moci, ale také k politice. Procesy odehrávající se v prostoru školy lze do jisté míry dobře popsat na základě analýzy politických a mikropolitických souvislostí (Blase 1995). Mikropolitický pohled na školu proto umožňuje nahlížet jednání učitelů jako strategie či taktiky vedoucí k zajištění zájmů jednotlivce či skupiny. Tento úhel vede celé empirické zkoumání, které je ústřední částí dalšího textu. The structure of the school follows the existence of groups that have great autonomy, and each with different proportions of its operation. Groups can be divided as follows: 1 hierarchical division (management versus teachers), 2 subject (first versus second degree, science versus humanities), 3 space (cabinets) and 4 age (young versus old teacher). Humanities, science and philological subjects at school for example, have the same status as art, music and physical education, which are viewed as marginal or less important. The text will be used for an interpretation theory relating to power, but also to politics. Processes occurring in the area of school can pretty well describe the analysis of political and mikropolitických context (Blase 1995). Micropolitical look at the school allows the meetings to consult teachers as strategies and tactics to lead to safeguard the interests of individuals or groups. This angle leads throughout the empirical analysis which is a central part of the next text. Ze struktury školy vyplývá existence skupin, které mají velkou samostatnost, a každá se různě podílí na jejím chodu. Skupiny lze rozdělit následovně: 1. hierarchické dělení (vedení versus učitelé), 2. předmětové (první versus druhý stupeň, přírodovědné versus humanitní předměty), 3. prostorové (kabinety) a 4. věkové (mladí versus staří učitelé). Humanitní, přírodovědné či filologické předměty například nemají ve škole stejný status jako výtvarná, hudební a tělesná výchova, které jsou nazírány jako okrajové či méně důležité. V textu budu pro výklad situace používat teorie vztahující se k moci, ale také k politice. Procesy odehrávající se v prostoru školy lze do jisté míry dobře popsat na základě analýzy politických a mikropolitických souvislostí (Blase 1995). Mikropolitický pohled na školu proto umožňuje nahlížet jednání učitelů jako strategie či taktiky vedoucí k zajištění zájmů jednotlivce či skupiny. Tento úhel vede celé empirické zkoumání, které je ústřední částí dalšího textu.
dcterms:title
Mikropolitika školy a její vliv na práci učitele School Micropolitics and its impact on teacher's work Mikropolitika školy a její vliv na práci učitele
skos:prefLabel
Mikropolitika školy a její vliv na práci učitele Mikropolitika školy a její vliv na práci učitele School Micropolitics and its impact on teacher's work
skos:notation
RIV/00216224:14210/10:00048694!RIV11-GA0-14210___
n4:aktivita
n13:P
n4:aktivity
P(GA406/09/0752)
n4:dodaniDat
n17:2011
n4:domaciTvurceVysledku
n15:8701342
n4:druhVysledku
n11:C
n4:duvernostUdaju
n18:S
n4:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
271412
n4:idVysledku
RIV/00216224:14210/10:00048694
n4:jazykVysledku
n9:cze
n4:klicovaSlova
teacher professional development; micropolitics; identity of teachers; expert teacher
n4:klicoveSlovo
n12:expert%20teacher n12:micropolitics n12:identity%20of%20teachers n12:teacher%20professional%20development
n4:kontrolniKodProRIV
[691B76675D04]
n4:mistoVydani
Praha
n4:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n4:nazevZdroje
Učitel v současné škole
n4:obor
n19:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetStranKnihy
315
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n7:GA406%2F09%2F0752
n4:rokUplatneniVysledku
n17:2010
n4:tvurceVysledku
Švaříček, Roman
s:numberOfPages
13
n20:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze
n6:isbn
978-80-7308-301-4
n14:organizacniJednotka
14210