This HTML5 document contains 36 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F05%3A00030972%21RIV10-MSM-14210___/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F05%3A00030972%21RIV10-MSM-14210___
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
In our account, we have focused on the linguistic aspects of advertising slogans as an important part of the text in advertising communicatin item in the Russian-language environment. The sentence analysis demonstrates the very nonstandard character of advertising slogans, as it incorporates the typical elements of all functional styles. Reklamní slogan patří k masově-komunikačním textům. Nejdůležitější částí reklamního komunikátu je slogan. Slogan je bezprostření součástí textového reklamního komunkátu. Jeho přítomnost je obligatorní. Autor příspěvku se zaměřuje na mluvnickou analýzu reklamního sloganu v současném ruském a českém prostředí.
dcterms:title
Reklamní slogan v ruštině a češtině The Advertising Slogans in the Russian and Czech Language
skos:prefLabel
Reklamní slogan v ruštině a češtině The Advertising Slogans in the Russian and Czech Language
skos:notation
RIV/00216224:14210/05:00030972!RIV10-MSM-14210___
n3:aktivita
n19:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n10:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n17:2322331
n3:druhVysledku
n14:D
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
540587
n3:idVysledku
RIV/00216224:14210/05:00030972
n3:jazykVysledku
n6:rus
n3:klicovaSlova
advertising slogans advertising communication postmodern society informative chracter typical elements of all functional styles linguistic aspects of advertising slogans
n3:klicoveSlovo
n13:advertising%20slogans%20advertising%20communication%20postmodern%20society%20informative%20chracter%20typical%20elements%20of%20all%20functional%20styles%20linguistic%20aspects%20of%20advertising%20slogans
n3:kontrolniKodProRIV
[55992F9061A5]
n3:mistoKonaniAkce
Univerzita Hradec Králové
n3:mistoVydani
Ústí nad Orlicí
n3:nazevZdroje
Dialog kultur III. Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí pořádané v Hradci Králové dne 26.10.2004
n3:obor
n18:AI
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2005
n3:tvurceVysledku
Brandner, Aleš
n3:typAkce
n15:EUR
n3:zahajeniAkce
2004-10-26+02:00
s:numberOfPages
8
n16:hasPublisher
OFTIS
n5:isbn
80-86845-15-X
n20:organizacniJednotka
14210