This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14210%2F03%3A00009663%21RIV08-AV0-14210___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14210%2F03%3A00009663%21RIV08-AV0-14210___
rdf:type
skos:Concept n13:Vysledek
dcterms:description
The study focused on the issue of the development of intelligence; a re-analysis of the data collected during the longitudinal project called "Mental development of children of various social background" was conducted. The data from 8 measurements with 4 different assessments spanning from 3 to 15 years of the children's age were analyzed. The sample consisted of 364 children (181 boys and 183 girls). The results on the stability of the individual differences in mental abilities are in agreement with previous findings: the older children at the time of the initial testing and the shorter the interval between tests, the more stable the scores. Furthermore, we tried to produce a typology of the developmental trends. By means of the cluster analysis, a solution for 3, 4, 5, and finally 6 types has been found. The solution for 6 types is presented for it reflects not only the differences in the overall level of ability but also the differences in the course of the development. In the course of t Předkládaná studie se zabývá zkoumáním vývoje inteligence v rámci reanalýzy dat longitudinálního výzkumu Psychický vývoj dětí školního věku z různých sociálních prostředí. Analyzována byla data z 8 měření čtyřmi různými inteligenčními testy v období 3 - 15 let věku dětí. Výzkumný soubor tvořilo 364 osob (181 chlapců a 183 dívek). Výsledky týkající se stability inteligenčních výkonů odpovídají poznatkům z předchozích výzkumů: úroveň stability je tím vyšší, čím je kratší interval mezi jednotlivými testy a čím je věk dítěte v období testování vyšší. V rámci studie jsme se pokusili o vytvoření typologie vývojových trendů. Pomocí shlukové analýzy bylo nalezeno řešení postupně pro 3, 4, 5 a 6 typů osob. Prezentováno je řešení pro 6 typů, vzhledem k tomu, že odráží nejen rozdíly v celkové úrovni inteligence, ale také v průběhu jejího vývoje. V průběhu vývoje byly zjištěny rozdíly mezi chlapci a dívkami. Předkládaná studie se zabývá zkoumáním vývoje inteligence v rámci reanalýzy dat longitudinálního výzkumu Psychický vývoj dětí školního věku z různých sociálních prostředí. Analyzována byla data z 8 měření čtyřmi různými inteligenčními testy v období 3 - 15 let věku dětí. Výzkumný soubor tvořilo 364 osob (181 chlapců a 183 dívek). Výsledky týkající se stability inteligenčních výkonů odpovídají poznatkům z předchozích výzkumů: úroveň stability je tím vyšší, čím je kratší interval mezi jednotlivými testy a čím je věk dítěte v období testování vyšší. V rámci studie jsme se pokusili o vytvoření typologie vývojových trendů. Pomocí shlukové analýzy bylo nalezeno řešení postupně pro 3, 4, 5 a 6 typů osob. Prezentováno je řešení pro 6 typů, vzhledem k tomu, že odráží nejen rozdíly v celkové úrovni inteligence, ale také v průběhu jejího vývoje. V průběhu vývoje byly zjištěny rozdíly mezi chlapci a dívkami.
dcterms:title
Stability and developmental trends of intelligence of children at the age of 3-15. Stabilita a trendy vývoje inteligence u dětí ve věku 3-15 let. Stabilita a trendy vývoje inteligence u dětí ve věku 3-15 let.
skos:prefLabel
Stabilita a trendy vývoje inteligence u dětí ve věku 3-15 let. Stabilita a trendy vývoje inteligence u dětí ve věku 3-15 let. Stability and developmental trends of intelligence of children at the age of 3-15.
skos:notation
RIV/00216224:14210/03:00009663!RIV08-AV0-14210___
n4:strany
392-404
n4:aktivita
n11:P n11:Z
n4:aktivity
P(IAA8025004), Z(AV0Z7025918)
n4:cisloPeriodika
5
n4:dodaniDat
n12:2008
n4:domaciTvurceVysledku
n7:7648421 n7:9769137 n7:6010253
n4:druhVysledku
n14:J
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
628421
n4:idVysledku
RIV/00216224:14210/03:00009663
n4:jazykVysledku
n5:cze
n4:klicovaSlova
intelligence; stability; development; developmental trends; typology
n4:klicoveSlovo
n6:stability n6:developmental%20trends n6:typology n6:intelligence n6:development
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[4DD0F81249F0]
n4:nazevZdroje
Československá psychologie
n4:obor
n16:AN
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n4:pocetTvurcuVysledku
3
n4:projekt
n18:IAA8025004
n4:rokUplatneniVysledku
n12:2003
n4:svazekPeriodika
47
n4:tvurceVysledku
Jelínek, Martin Klimusová, Helena Blatný, Marek
n4:zamer
n19:AV0Z7025918
s:issn
0009-062X
s:numberOfPages
13
n17:organizacniJednotka
14210