This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/podDruhVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11690%2F12%3A10127139%21RIV15-MZP-11690___/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11690%2F12%3A10127139%21RIV15-MZP-11690___
rdf:type
n7:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.msmt.cz/vzdelavani/doporuceni-dekanum-fakult-vzdelavajicich-budouci-pedagogicke
dcterms:description
Metodika využití wiki software ve výuce je určena všem pedagogům, kteří chtějí ve své práci používat prostředí wiki. Seznamuje s charakteristikami wiki prostředí, zabývá se různými možnostmi aktivního využití, přináší návody na využití existujících wiki prostředí i na výběr a instalaci prostředí vlastního včetně některých jeho vylepšení. Zvláštní kapitolu tvoří též rozbor možností využití, jak pasívního, tak i aktivního, elektronické encyklopedie Wikipedie ve výuce. Do metodiky byla zahrnuta i problematika autorského práva s ohledem na soustavné výrazné podceňování (především v elektronickém prostředí) této problematiky ze strany většiny pedagogů. V metodice je zároveň obšírně vysvětleno využívání svobodných autorských licencí, především licencí Creative Commons. Primární podobou této metodiky je její elektronická forma v Enviwiki www.enviwiki.cz. Metodika je tím volně přístupná všem zájemcům o její využití, jak také odpovídá filosofii výuky v otevřeném informačním prostoru. Je dostupná právě ve wiki, kde jsou také umístěny příklady práce se studenty. Existuje i její tištěná forma, která však neposkytuje všechny funkce a zdroje informací, neboť neumožňuje především přístup k externím zdrojům dostupným v online prostředí, které doplňují informace zpracované autory těchto textů. The methodology for using wiki software in education is available to teachers who want to use wiki software for teaching purposes. It presents the most important characteristics of a wiki environment, deals with the various possibilities for its active use, provides guidance on the use of the existing wiki environment, and on the selection and installation of the software, including its own modules. Special attention is also paid to analyzing the possibilities for the use, passively and actively, of the electronic encyclopedia Wikipedia for educational purposes. The methodology includes the topic of copyright law with regard to the significant systematic underestimation (especially in the electronic environment) of this issue by most teachers. The methodology also explains in detail the use of free copyright licenses, especially the Creative Commons license. The primary form of this methodology is its electronic form in the Enviwiki (see www.enviwiki.cz), where examples of work by students are also located. The methodology is thus freely available to anyone interested in using it, as it corresponds to the philosophy of teaching in an open information space. Metodika využití wiki software ve výuce je určena všem pedagogům, kteří chtějí ve své práci používat prostředí wiki. Seznamuje s charakteristikami wiki prostředí, zabývá se různými možnostmi aktivního využití, přináší návody na využití existujících wiki prostředí i na výběr a instalaci prostředí vlastního včetně některých jeho vylepšení. Zvláštní kapitolu tvoří též rozbor možností využití, jak pasívního, tak i aktivního, elektronické encyklopedie Wikipedie ve výuce. Do metodiky byla zahrnuta i problematika autorského práva s ohledem na soustavné výrazné podceňování (především v elektronickém prostředí) této problematiky ze strany většiny pedagogů. V metodice je zároveň obšírně vysvětleno využívání svobodných autorských licencí, především licencí Creative Commons. Primární podobou této metodiky je její elektronická forma v Enviwiki www.enviwiki.cz. Metodika je tím volně přístupná všem zájemcům o její využití, jak také odpovídá filosofii výuky v otevřeném informačním prostoru. Je dostupná právě ve wiki, kde jsou také umístěny příklady práce se studenty. Existuje i její tištěná forma, která však neposkytuje všechny funkce a zdroje informací, neboť neumožňuje především přístup k externím zdrojům dostupným v online prostředí, které doplňují informace zpracované autory těchto textů.
dcterms:title
The methodology for use of wiki software in education Metodika využití wiki software ve výuce Metodika využití wiki software ve výuce
skos:prefLabel
Metodika využití wiki software ve výuce The methodology for use of wiki software in education Metodika využití wiki software ve výuce
skos:notation
5782/ENV/12;154/320/12 RIV/00216208:11690/12:10127139!RIV15-MZP-11690___
n5:aktivita
n16:P
n5:aktivity
P(SP/4H6/142/08)
n5:certifikacniOrgan
Ministerstvo životního prostředí ČR, Sekce ekonomiky a politiky životního prostředí
n5:datumCertifikace
2012-01-30+01:00
n5:dodaniDat
n10:2015
n5:domaciTvurceVysledku
n6:3387011 n6:2357984
n5:druhVysledku
n13:N%2FA
n5:duvernostUdaju
n18:S
n5:ekonomickeParametry
Metodika poskytuje návod provyužití wiki prostředí v e-learningovém vzdělávání. E-learning šetří prostředky ve vzdělávání, neboť poskytuje přístup ke vzdělávacím produktům velké části populace. Jeho častou kritikou je velká míra pasivního učení. Wiki software přinášíinteraktivní možnosti a rozšiřuje tak spektrum využitelnosti této metody především na vysokoškolské úrovni.
n5:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
150033
n5:idVysledku
RIV/00216208:11690/12:10127139
n5:interniIdentifikace
5782/ENV/12;154/320/12
n5:jazykVysledku
n9:cze
n5:klicovaSlova
higher education; creative commons; copyright; software; wiki; methodology
n5:klicoveSlovo
n12:wiki n12:copyright n12:higher%20education n12:software n12:creative%20commons n12:methodology
n5:kontrolniKodProRIV
[385257422346]
n5:obor
n17:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n5:pocetTvurcuVysledku
2
n5:projekt
n15:SP%2F4H6%2F142%2F08
n5:rokUplatneniVysledku
n10:2012
n5:technickeParametry
5782/ENV/12;154/320/12
n5:tvurceVysledku
Dlouhá, Jana Dlouhý, Jiří
n11:organizacniJednotka
11690