This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11690%2F09%3A00012714%21RIV10-MZP-11690___/
n17http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11690%2F09%3A00012714%21RIV10-MZP-11690___
rdf:type
n7:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Text polemizující s konceptem hodnocení proenvironmetálního chování coby výstupu vzdělávacího procesu (Činčera, 2008b, 2009). Ukazuje význam a prioritu položených otázek před (metodicky podloženými) odpověďmi ? otevírá problém přínosu environmentálního vzdělání v celé jeho šíři a souvislostech, především ve vztahu ke všeobecným vzdělávacím cílům. Analyzuje alternativní koncept kompetencí tak, jak je definují současné odborné i strategické dokumenty; poukazuje na potenciál tohoto přístupu pro inovace či změnu vzdělávacích paradigmat mj. v oblasti environmentální. Text polemizující s konceptem hodnocení proenvironmetálního chování coby výstupu vzdělávacího procesu (Činčera, 2008b, 2009). Ukazuje význam a prioritu položených otázek před (metodicky podloženými) odpověďmi ? otevírá problém přínosu environmentálního vzdělání v celé jeho šíři a souvislostech, především ve vztahu ke všeobecným vzdělávacím cílům. Analyzuje alternativní koncept kompetencí tak, jak je definují současné odborné i strategické dokumenty; poukazuje na potenciál tohoto přístupu pro inovace či změnu vzdělávacích paradigmat mj. v oblasti environmentální. Text is a polemic with concept of pro-environmental behavior considered to be the main environmental educational. It shows importance of the problem questioning before its methodological elaboration into a set of educational goals and more general conclusions. Thus, the question of environmental education as a specific type of ?adjectival? education is opened in the broad educational context, especially with regard to future vision and ideas from the UNESCO Learning: the Treasure Within Report and other documents. From this very general viewpoint, the required quality in education should be expressed as ?competences? rather than behavior; in this sense the ?competences? are currently being defined in research articles and strategic educational papers. The concept of competences is further analyzed with regard to its character and potential for innovations or paradigm changes. Briefly its ?evolutionary deficiencies?, especially the lack of assessment methodologies, are summarized.
dcterms:title
Obecné vzdělávací kvality a pojem kompetence Obecné vzdělávací kvality a pojem kompetence General Qualities in Education and the Term Educational Competence
skos:prefLabel
Obecné vzdělávací kvality a pojem kompetence General Qualities in Education and the Term Educational Competence Obecné vzdělávací kvality a pojem kompetence
skos:notation
RIV/00216208:11690/09:00012714!RIV10-MZP-11690___
n4:aktivita
n14:P
n4:aktivity
P(SP/4H6/142/08)
n4:cisloPeriodika
1
n4:dodaniDat
n17:2010
n4:domaciTvurceVysledku
n16:3387011
n4:druhVysledku
n15:J
n4:duvernostUdaju
n10:S
n4:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
330498
n4:idVysledku
RIV/00216208:11690/09:00012714
n4:jazykVysledku
n8:cze
n4:klicovaSlova
educational objectives; Bloom taxonomy; concept of competences; assessment
n4:klicoveSlovo
n5:concept%20of%20competences n5:educational%20objectives n5:assessment n5:Bloom%20taxonomy
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[D1B21132F5DA]
n4:nazevZdroje
Envigogika
n4:obor
n18:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n13:SP%2F4H6%2F142%2F08
n4:rokUplatneniVysledku
n17:2009
n4:svazekPeriodika
2009/IV
n4:tvurceVysledku
Dlouhá, Jana
s:issn
1802-3061
s:numberOfPages
35
n11:organizacniJednotka
11690