This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7https://schema.org/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11690%2F06%3A%23E_422%21RIV07-MD0-11690___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11690%2F06%3A%23E_422%21RIV07-MD0-11690___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
The paper analyses impacts of improved cycling infrastructure on demand for this means of transport. We use a stated preferences design for the elicitation of willingness to use the bicycle in the event of various improvements to the cycling environment in the city (in strict and tolerant level). In the CBA applied to the planned cycling infrastructure network in Pilsen we include the following benefits: i) improvements in health by regular physical activity of new cyclists (quantification of impacts is based on costs of illness); ii) changes in number and severity of accidents (based on accident costs); iii) changes in atmospheric pollution (using the ExternE data). When the demand change is calculated according to the strict level, the social benefits do not cover social costs of building the new cycling infrastructure. The paper analyses impacts of improved cycling infrastructure on demand for this means of transport. We use a stated preferences design for the elicitation of willingness to use the bicycle in the event of various improvements to the cycling environment in the city (in strict and tolerant level). In the CBA applied to the planned cycling infrastructure network in Pilsen we include the following benefits: i) improvements in health by regular physical activity of new cyclists (quantification of impacts is based on costs of illness); ii) changes in number and severity of accidents (based on accident costs); iii) changes in atmospheric pollution (using the ExternE data). When the demand change is calculated according to the strict level, the social benefits do not cover social costs of building the new cycling infrastructure. Článek analyzuje dopady zlepšení cyklistické infrastruktury na společenský blahobyt s využitím metody analýzy nákladů a přínosů – CBA) pro město Plzeň. Pro zjištění změny poptávky po cyklistice v případě zlepšení cyklistické infrastruktury používáme metodu stanovených preferencí. V CBA jsou zachyceny následující společenské přínosy: 1) zlepšení zdraví u nových cyklistů v důsledku pravidelných cest na kole, 2) změny v počtu a závažnosti dopravních nehod a 3) změny ve znečištění ovzduší z důvodu přechodu části obyvatel z automobilové na cyklistickou infrastrukturu. Na závěr je provedena analýza citlivosti výsledků na vybrané použité parametry.
dcterms:title
Cost-benefit analysis of cycling infrastructure: a case study of Pilsen. Analýza nákladů a přínosů budování cyklistické infrastruktury: Plzeň Cost-benefit analysis of cycling infrastructure: a case study of Pilsen.
skos:prefLabel
Cost-benefit analysis of cycling infrastructure: a case study of Pilsen. Analýza nákladů a přínosů budování cyklistické infrastruktury: Plzeň Cost-benefit analysis of cycling infrastructure: a case study of Pilsen.
skos:notation
RIV/00216208:11690/06:#E_422!RIV07-MD0-11690___
n4:strany
397-404
n4:aktivita
n12:P
n4:aktivity
P(1F43E/045/210)
n4:dodaniDat
n9:2007
n4:domaciTvurceVysledku
n10:9818367 n10:1926047
n4:druhVysledku
n5:D
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
469923
n4:idVysledku
RIV/00216208:11690/06:#E_422
n4:jazykVysledku
n8:eng
n4:klicovaSlova
cost-benefit analysis, cycling infrastructure
n4:klicoveSlovo
n14:cycling%20infrastructure n14:cost-benefit%20analysis
n4:kontrolniKodProRIV
[D776854011AC]
n4:mistoKonaniAkce
Bari, Italy
n4:mistoVydani
Bari, Italy
n4:nazevZdroje
Dell´Orco, M., Sassanelli, D. (eds.), Proceedings of the EWGT2006 Joint Conferences, September 27 to 29, 2006, Technical University of Bari
n4:obor
n19:AH
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:projekt
n20:1F43E%2F045%2F210
n4:rokUplatneniVysledku
n9:2006
n4:tvurceVysledku
Brůhová-Foltýnová, Hana Braun Kohlová, Markéta
n4:typAkce
n13:WRD
n4:zahajeniAkce
2006-01-01+01:00
s:numberOfPages
8
n18:hasPublisher
Technical University of Bari
n7:isbn
88-901798-2-1
n17:organizacniJednotka
11690