This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11690%2F06%3A%23E_421%21RIV07-MD0-11690___/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11690%2F06%3A%23E_421%21RIV07-MD0-11690___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
dcterms:description
The paper analyses impacts of improved cycling infrastructure on demand for this means of transport. We use a stated preferences design for the elicitation of willingness to use the bicycle in the event of various improvements to the cycling environment in the city (in two levels). The CBA results are calculated for the following demand change regarding cycling as a means of transport: (1) increase in the number of cyclists commuting and (2) increase in the number of kilometres ridden by bicycle. In the CBA applied to the planned cycling infrastructure network in Pilsen we include the following benefits: i) improvements in health by regular physical activity of new cyclists (quantification of impacts is based on costs of illness); ii) changes in number and severity of accidents (based on accident costs); iii) changes in atmospheric pollution (using the ExternE methodology for impact quantification). The paper analyses impacts of improved cycling infrastructure on demand for this means of transport. We use a stated preferences design for the elicitation of willingness to use the bicycle in the event of various improvements to the cycling environment in the city (in two levels). The CBA results are calculated for the following demand change regarding cycling as a means of transport: (1) increase in the number of cyclists commuting and (2) increase in the number of kilometres ridden by bicycle. In the CBA applied to the planned cycling infrastructure network in Pilsen we include the following benefits: i) improvements in health by regular physical activity of new cyclists (quantification of impacts is based on costs of illness); ii) changes in number and severity of accidents (based on accident costs); iii) changes in atmospheric pollution (using the ExternE methodology for impact quantification). Článek analyzuje dopady zlepšení cyklistické infrastruktury na společenský blahobyt (srovnává společenské náklady a přínosy pomocí metody analýzy nákladů a přínosů – CBA). Tato metoda je aplikována na město Plzeň. Pro zjištění změny poptávky po cyklistice v případě zlepšení cyklistické infrastruktury používáme metodu stanovených preferencí. V CBA jsou zachyceny následující společenské přínosy: 1) zlepšení zdraví u nových cyklistů v důsledku pravidelných cest na kole, 2) změny v počtu a závažnosti dopravních nehod a 3) změny ve znečištění ovzduší z důvodu přechodu části obyvatel z automobilové na cyklistickou infrastrukturu. Na závěr je provedena analýza citlivosti výsledků na vybrané použité parametry.
dcterms:title
An estimate of change in cycling demand and its use in cost-benefit analysis: a case study of the cycling network in Pilsen. An estimate of change in cycling demand and its use in cost-benefit analysis: a case study of the cycling network in Pilsen. Odhad změny poptávky po cyklistické dopravě a její využití v analýze nákladů a přínosů: případová studie cyklistické infrastruktury v Plzni
skos:prefLabel
An estimate of change in cycling demand and its use in cost-benefit analysis: a case study of the cycling network in Pilsen. An estimate of change in cycling demand and its use in cost-benefit analysis: a case study of the cycling network in Pilsen. Odhad změny poptávky po cyklistické dopravě a její využití v analýze nákladů a přínosů: případová studie cyklistické infrastruktury v Plzni
skos:notation
RIV/00216208:11690/06:#E_421!RIV07-MD0-11690___
n4:strany
57-58
n4:aktivita
n9:P
n4:aktivity
P(1F43E/045/210)
n4:dodaniDat
n14:2007
n4:domaciTvurceVysledku
n5:9818367 n5:1926047
n4:druhVysledku
n12:D
n4:duvernostUdaju
n19:S
n4:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
464791
n4:idVysledku
RIV/00216208:11690/06:#E_421
n4:jazykVysledku
n13:eng
n4:klicovaSlova
cost-befit analysis, cycling infrastructure, demand estimate, costs and benefits of cycling
n4:klicoveSlovo
n8:cost-befit%20analysis n8:costs%20and%20benefits%20of%20cycling n8:cycling%20infrastructure n8:demand%20estimate
n4:kontrolniKodProRIV
[77108B920571]
n4:mistoKonaniAkce
Stuttgart, Germany
n4:mistoVydani
Stuttgart
n4:nazevZdroje
Proceedings of the 3rd international symposium, Stuttgart
n4:obor
n15:AH
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:projekt
n6:1F43E%2F045%2F210
n4:rokUplatneniVysledku
n14:2006
n4:tvurceVysledku
Braun Kohlová, Markéta Brůhová-Foltýnová, Hana
n4:typAkce
n20:WRD
n4:zahajeniAkce
2006-01-01+01:00
s:numberOfPages
1
n7:hasPublisher
FOVUS
n16:isbn
3-89301-087-4
n21:organizacniJednotka
11690