This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11640%2F08%3A00312860%21RIV09-MSM-11640___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11640%2F08%3A00312860%21RIV09-MSM-11640___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Pokud společnosti vlastní informace o produktech svých konkurentů, jejich inzerce v sobě může nést další informace. Analyzuji tuto hypotézu na duopolním trhu televizních stanic, který trvá dvě periody. Každá stanice může inzerovat svůj nadcházející pořad vysíláním upoutávek během prvního pořadu. Diváci mohou případně zhlédnout ukázku z pořadu. Zjistil jsem, že rovnovážné rozhodnutí každé stanice ve vysílání upoutávek závisí na obou nadcházejících pořadech - tudíž odhalí více informací než současný obsah - pokud cena přepínání a prohlížení jiných pořadů je dostatečně nízká. Jinak jsou rozhodnutí o upoutávkách činěny nezávisle. Zakázání upoutávek v prvním případě vede ke zvýšení bohatství, v druhém případě nikoli. When firms possess information about their competitors’ products, their advertisements may leak extra information. I analyze this within a duopoly television market that lasts for two periods. Each station may advertise its upcoming program by airing a tune-in during the first program. Viewers may alternatively sample a program. I find that each station’s equilibrium tune-in decision depends on both upcoming programs - thereby revealing more information than the actual content - when the sampling cost is sufficiently low. Otherwise, tune-in decisions are made independently. It is welfare improving to ban tune-ins in the latter case but not in the former. When firms possess information about their competitors’ products, their advertisements may leak extra information. I analyze this within a duopoly television market that lasts for two periods. Each station may advertise its upcoming program by airing a tune-in during the first program. Viewers may alternatively sample a program. I find that each station’s equilibrium tune-in decision depends on both upcoming programs - thereby revealing more information than the actual content - when the sampling cost is sufficiently low. Otherwise, tune-in decisions are made independently. It is welfare improving to ban tune-ins in the latter case but not in the former.
dcterms:title
Strategické informativní inzerování v horizontálně odlišném duopolu Strategic informative advertising in a horizontally differentiated duopoly Strategic informative advertising in a horizontally differentiated duopoly
skos:prefLabel
Strategické informativní inzerování v horizontálně odlišném duopolu Strategic informative advertising in a horizontally differentiated duopoly Strategic informative advertising in a horizontally differentiated duopoly
skos:notation
RIV/00216208:11640/08:00312860!RIV09-MSM-11640___
n3:aktivita
n13:Z
n3:aktivity
Z(MSM0021620846)
n3:cisloPeriodika
359
n3:dodaniDat
n6:2009
n3:domaciTvurceVysledku
Celik, Levent
n3:druhVysledku
n16:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
397570
n3:idVysledku
RIV/00216208:11640/08:00312860
n3:jazykVysledku
n9:eng
n3:klicovaSlova
informative advertising; tune-ins; television market
n3:klicoveSlovo
n5:television%20market n5:tune-ins n5:informative%20advertising
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[D5571FDF60B8]
n3:nazevZdroje
CERGE-EI Working Paper Series
n3:obor
n8:AH
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2008
n3:svazekPeriodika
-
n3:tvurceVysledku
Celik, Levent
n3:zamer
n12:MSM0021620846
s:issn
1211-3298
s:numberOfPages
41
n15:organizacniJednotka
11640