This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n6http://localhost/temp/predkladatel/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10284452%21RIV15-MSM-11510___/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10284452%21RIV15-MSM-11510___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Giftedness is usually considered to be a stable personality trait that can be objectively measured and that determines future educational and professional outcomes. This concept of giftedness has been important in the Czech educational environment, influencing educational and parenting practices, the policies of schools and other educational institutions, and also the ways in which students perceive themselves. The present monograph analyses the limits of this conception of giftedness and proposes a broader framework based on recent research on the development of human potential. Giftedness is approached here not as a personality trait but as the result of reciprocal interactions between individual children, their families and the educational environments that shape the children's outcomes, motivation and preparation. The book thus attempts to introduce giftedness as a phenomenon that is created or disturbed through the child's relationships with other people. In other words, the ways in which children are perceived in their social environment and subsequently develop appears to be at least as important as their individual potential. Nadání je obvykle považováno za stabilní rys osobnosti, který je možno objektivně zjišťovat a jehož úroveň předurčuje budoucí profesní a studijní výsledky. Tento koncept nadání se v posledních letech stal důležitou součástí českého vzdělávacího prostředí: jsou jím ovlivňovány politiky škol a dalších vzdělávacích institucí, podílí se na výchovných a vzdělávacích postupech uplatňovaných rodiči a vyučujícími a také utváří to, jak o sobě uvažují sami žáci a studenti. Kniha analyzuje limity tohoto pohledu na nadání a představuje širší rámec založený na současných výzkumech optimálních podmínek rozvoje lidského potenciálu. Nadání je zde představeno jako jev, který je vytvářen či narušován ve vztahu dítěte s druhými lidmi. Přinejmenším stejně důležitou roli jako individuální potenciál tak hraje to, jak je tento potenciál vnímán okolím dětí i dětmi samotnými a jak je na tomto základě rozvíjen. Nadání je obvykle považováno za stabilní rys osobnosti, který je možno objektivně zjišťovat a jehož úroveň předurčuje budoucí profesní a studijní výsledky. Tento koncept nadání se v posledních letech stal důležitou součástí českého vzdělávacího prostředí: jsou jím ovlivňovány politiky škol a dalších vzdělávacích institucí, podílí se na výchovných a vzdělávacích postupech uplatňovaných rodiči a vyučujícími a také utváří to, jak o sobě uvažují sami žáci a studenti. Kniha analyzuje limity tohoto pohledu na nadání a představuje širší rámec založený na současných výzkumech optimálních podmínek rozvoje lidského potenciálu. Nadání je zde představeno jako jev, který je vytvářen či narušován ve vztahu dítěte s druhými lidmi. Přinejmenším stejně důležitou roli jako individuální potenciál tak hraje to, jak je tento potenciál vnímán okolím dětí i dětmi samotnými a jak je na tomto základě rozvíjen.
dcterms:title
Gifted children and their development Nadané děti a jejich rozvoj Nadané děti a jejich rozvoj
skos:prefLabel
Nadané děti a jejich rozvoj Nadané děti a jejich rozvoj Gifted children and their development
skos:notation
RIV/00216208:11510/15:10284452!RIV15-MSM-11510___
n4:aktivita
n8:I n8:P
n4:aktivity
I, P(GPP407/11/P512)
n4:dodaniDat
n12:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n20:6316700
n4:druhVysledku
n19:B
n4:duvernostUdaju
n14:S
n4:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
299
n4:idVysledku
RIV/00216208:11510/15:10284452
n4:jazykVysledku
n15:cze
n4:klicovaSlova
systemic; practices; construct; qualitative; case study; teacher; parent; motivation; development; gifted children; giftedness
n4:klicoveSlovo
n10:systemic n10:gifted%20children n10:construct n10:teacher n10:qualitative n10:parent n10:motivation n10:practices n10:development n10:giftedness n10:case%20study
n4:kontrolniKodProRIV
[A798ED0C9626]
n4:mistoVydani
Praha
n4:nazevZdroje
Nadané děti a jejich rozvoj
n4:obor
n18:AN
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetStranKnihy
176
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n5:GPP407%2F11%2FP512
n4:rokUplatneniVysledku
n12:2015
n4:tvurceVysledku
Mudrák, Jiří
s:numberOfPages
176
n16:hasPublisher
Grada
n11:isbn
978-80-247-5089-7
n6:organizacniJednotka
11510