This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n4http://bibframe.org/vocab/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10291415%21RIV15-MSM-11410___/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n17http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10291415%21RIV15-MSM-11410___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
rdfs:seeAlso
https://journals.muni.cz/pedor/article/view/601/586
dcterms:description
Cílem empirické studie je popsat kritická místa matematiky základní školy, jak je lze vysledovat z výsledků našich žáků 8. ročníků v TIMSS 2007, a identiikovat pravděpodobné příčiny jejich obtížnosti. V první části je stručně uveden kontext výzkumu - mezinárodní srovnávací výzkumy v matematice a možnosti sekundární analýzy jejich dat. Ve druhé části podrobně popisujeme metodologii výzkumu. Analyzovali jsme data z tzv. almanachů TIMSS (výsledky našich žáků na úrovni konkrétních úloh a odpovědi učitelských dotazníků). K interpretaci možných příčin jsme používali také kurikulární dokumenty a analýzu zřejmě nejpoužívanější řady učebnic matematiky pro základní školy. Stanovili jsme kritérium, podle něhož je možné rozhodnout, zda je výkon našich žáků u dané úlohy pod jejich standardem, přičemž jsme vycházeli z porovnání jejich průměrné úspěšnosti s průměrnou úspěšností mezinárodního souboru. Tak byly identiikovány tzv. slabé a velmi slabé úlohy. Ty byly rozděleny do tří oblastí, které tedy můžeme považovat za místa, která jsou v matematice pro české žáky kritická: Algebra (s podoblastmi Funkce, Substituce, Rovnice a nerovnice, Výrazy), Posloupnosti, Obrazce a tělesa. U každé z těchto oblastí jsou prezentovány slabé a velmi slabé úlohy spolu s nástinem povahy obtíží, které při jejich řešení čeští žáci zřejmě měli, a jejich možných příčin. Ukazuje se, že je nutné získat ještě hlubší vhled do problematiky pomocí klinických rozhovorů přímo se žáky. To bude předmětem dalších článků. Cílem empirické studie je popsat kritická místa matematiky základní školy, jak je lze vysledovat z výsledků našich žáků 8. ročníků v TIMSS 2007, a identiikovat pravděpodobné příčiny jejich obtížnosti. V první části je stručně uveden kontext výzkumu - mezinárodní srovnávací výzkumy v matematice a možnosti sekundární analýzy jejich dat. Ve druhé části podrobně popisujeme metodologii výzkumu. Analyzovali jsme data z tzv. almanachů TIMSS (výsledky našich žáků na úrovni konkrétních úloh a odpovědi učitelských dotazníků). K interpretaci možných příčin jsme používali také kurikulární dokumenty a analýzu zřejmě nejpoužívanější řady učebnic matematiky pro základní školy. Stanovili jsme kritérium, podle něhož je možné rozhodnout, zda je výkon našich žáků u dané úlohy pod jejich standardem, přičemž jsme vycházeli z porovnání jejich průměrné úspěšnosti s průměrnou úspěšností mezinárodního souboru. Tak byly identiikovány tzv. slabé a velmi slabé úlohy. Ty byly rozděleny do tří oblastí, které tedy můžeme považovat za místa, která jsou v matematice pro české žáky kritická: Algebra (s podoblastmi Funkce, Substituce, Rovnice a nerovnice, Výrazy), Posloupnosti, Obrazce a tělesa. U každé z těchto oblastí jsou prezentovány slabé a velmi slabé úlohy spolu s nástinem povahy obtíží, které při jejich řešení čeští žáci zřejmě měli, a jejich možných příčin. Ukazuje se, že je nutné získat ještě hlubší vhled do problematiky pomocí klinických rozhovorů přímo se žáky. To bude předmětem dalších článků. The goal of the empirical study is to describe critical areas of primary mathematics as can be found from the Czech Grade 8 pupils' results in TIMSS 2007 and to identify possible causes of their difficulty for pupils. In the irst part, a research background is briely given - international comparative research in mathematics and possibilities of the secondary analyses of its data. The second part describes methodology in detail. We analysed data from so called TIMSS almanacs (results of Czech pupils at the level of concrete mathematical items from TIMSS and answers of the teacher questionnaire). To interpret possible causes we also used curricular documents and the analysis of the apparently most used primary mathematics textbooks. We set up a criterion for deciding whether the Czech pupils' results for the given item is below their standard which we determined by comparing their average success rate with that of the international sample. Thus so called weak and very weak items were identified. They were divided into three areas which can be considered critical areas for Czech pupils: Algebra (with subareas of Functions, Substitution, Equations and inequalities, Expressions), Sequences, Shapes and solids. For each of the areas, weak and very weak items are presented together with their results and an outline of the nature of their difficulty for Czech pupils and possible causes of Czech pupils' failure to solve them. It transpires that it is necessary to get a deeper insight into the nature of problems by clinical interviews with pupils. This will be a topic of further articles.
dcterms:title
Critical areas of mathematics for Czech pupils based on TIMSS 2007 data Kritická místa v matematice u českých žáků na základě výsledků šetření TIMSS 2007 Kritická místa v matematice u českých žáků na základě výsledků šetření TIMSS 2007
skos:prefLabel
Kritická místa v matematice u českých žáků na základě výsledků šetření TIMSS 2007 Kritická místa v matematice u českých žáků na základě výsledků šetření TIMSS 2007 Critical areas of mathematics for Czech pupils based on TIMSS 2007 data
skos:notation
RIV/00216208:11410/14:10291415!RIV15-MSM-11410___
n5:aktivita
n19:P n19:I
n5:aktivity
I, P(GAP407/11/1740)
n5:cisloPeriodika
1
n5:dodaniDat
n17:2015
n5:domaciTvurceVysledku
n14:5607159 n14:5004454
n5:druhVysledku
n18:J
n5:duvernostUdaju
n6:S
n5:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
25192
n5:idVysledku
RIV/00216208:11410/14:10291415
n5:jazykVysledku
n10:cze
n5:klicovaSlova
difficulties in mathematics; geometry; sequences; algebra; mathematical knowledge and skills; TIMSS
n5:klicoveSlovo
n7:difficulties%20in%20mathematics n7:algebra n7:mathematical%20knowledge%20and%20skills n7:geometry n7:TIMSS n7:sequences
n5:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n5:kontrolniKodProRIV
[D6C2EA923ABF]
n5:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n5:obor
n15:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n5:pocetTvurcuVysledku
2
n5:projekt
n20:GAP407%2F11%2F1740
n5:rokUplatneniVysledku
n17:2014
n5:svazekPeriodika
24
n5:tvurceVysledku
Vondrová, Naďa Rendl, Miroslav
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
36
n4:doi
10.5817/PedOr2014-1-22
n12:organizacniJednotka
11410