This HTML5 document contains 58 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10285655%21RIV15-GA0-11410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10285655%21RIV15-GA0-11410___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Publikace se zabývá tématem porozumění čtenému u rizikových skupin čtenářů. Jedná se o žáky, kteří mohou být ohroženi v rozvoji čtenářských dovedností, včetně obtíží v porozumění čtenému. Poznatky shromážděné v této publikaci vycházejí z výzkumného projektu Grantové agentury ČR %22Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika%22 a zahrnují jeho druhou část (první část projektu byla zaměřena na rozvoj porozumění čtenému u dětí s typickým vývojem). Zpracovaný text je strukturován v souladu s klinickými skupinami žáků, které byly identifikovány jako nejčastější rizikové skupiny z hlediska možných čtenářských obtíží, včetně obtíží v porozumění čtenému. Výsledkem jsou čtyři svébytné kapitoly, které se zabývají porozuměním čtenému u dětí se specifickými poruchami učení (včetně dětí s dyslexií), dětí se specificky narušeným vývojem řeči a jazyka (s vývojovou dysfázií), dětí s poruchou autistického spektra (včetně dětí s Aspergerovým syndromem) a tzv. slabých čtenářů. Třídění čtenářských obtíží potvrzuje i tzv. jednoduchý model čtení (Gough & Turmer, 1986), ze kterého jsme vycházeli. V rámci dílčích kapitol čtenář nalezne souhrn a kritickou analýzu českých i zahraničních bibliografických zdrojů v dané oblasti a informace o metodologii výzkumného úkolu, včetně seznámení s výzkumnými diagnostickými nástroji. V pilotním šetření byla ověřována vhodnost výzkumných přístupů v jednotlivých klinických skupinách, což bylo i východiskem pro zpracování čtyř kazuistik problémových čtenářů. Diagnostické nástroje jsou uvedeny v přílohách. Publikace se zabývá tématem porozumění čtenému u rizikových skupin čtenářů. Jedná se o žáky, kteří mohou být ohroženi v rozvoji čtenářských dovedností, včetně obtíží v porozumění čtenému. Poznatky shromážděné v této publikaci vycházejí z výzkumného projektu Grantové agentury ČR %22Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika%22 a zahrnují jeho druhou část (první část projektu byla zaměřena na rozvoj porozumění čtenému u dětí s typickým vývojem). Zpracovaný text je strukturován v souladu s klinickými skupinami žáků, které byly identifikovány jako nejčastější rizikové skupiny z hlediska možných čtenářských obtíží, včetně obtíží v porozumění čtenému. Výsledkem jsou čtyři svébytné kapitoly, které se zabývají porozuměním čtenému u dětí se specifickými poruchami učení (včetně dětí s dyslexií), dětí se specificky narušeným vývojem řeči a jazyka (s vývojovou dysfázií), dětí s poruchou autistického spektra (včetně dětí s Aspergerovým syndromem) a tzv. slabých čtenářů. Třídění čtenářských obtíží potvrzuje i tzv. jednoduchý model čtení (Gough & Turmer, 1986), ze kterého jsme vycházeli. V rámci dílčích kapitol čtenář nalezne souhrn a kritickou analýzu českých i zahraničních bibliografických zdrojů v dané oblasti a informace o metodologii výzkumného úkolu, včetně seznámení s výzkumnými diagnostickými nástroji. V pilotním šetření byla ověřována vhodnost výzkumných přístupů v jednotlivých klinických skupinách, což bylo i východiskem pro zpracování čtyř kazuistik problémových čtenářů. Diagnostické nástroje jsou uvedeny v přílohách. This publication describes reading comprehension in groups of readers with risks involving students whose skills (incl. reading comprehension) can be compromised. Findings collected in this study are based on the GAČR research project %22Reading Comprehension - Typical Development and its Risks%22 and cover its second part (the first one was focused on reading comprehension progress of children with typical development). The compiled text is structured in accordance with clinical groups of students that were identified as the most frequent risk groups from the standpoint of potential reading difficulties, incl. reading comprehension. The result consists of four distinctive chapters addressing reading comprehension of children with specific learning disorder (dyslexia), children with specific language impairment (SLI), children with autistic spectrum disorders, and that of poor readers. The reading difficulties classification is also proved by the simple model of reading (Gough & Tunmer, 1986) that was used. Respective chapters offer a summary and a critical analysis of both Czech and international bibliographical sources and information on the research task methodology. Research diagnostic tools are also presented. In each clinical group a suitability of research approaches was verified within the pilot study. This became the foundations for four case studies of students with difficulties in reading. Diagnostic tools are presented in the appendix.
dcterms:title
Reading comprehension II: Reading comprehension in children at risk for reading difficulties - background, themes, resources - critical analysis and research design Porozumění čtenému II : Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu Porozumění čtenému II : Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu
skos:prefLabel
Porozumění čtenému II : Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu Reading comprehension II: Reading comprehension in children at risk for reading difficulties - background, themes, resources - critical analysis and research design Porozumění čtenému II : Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu
skos:notation
RIV/00216208:11410/14:10285655!RIV15-GA0-11410___
n3:aktivita
n9:P
n3:aktivity
P(GA13-20678S)
n3:dodaniDat
n16:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n7:8236046 n7:7246137 n7:2702800 n7:9569030 n7:1129066 n7:4567145
n3:druhVysledku
n10:B
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
37649
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/14:10285655
n3:jazykVysledku
n15:cze
n3:klicovaSlova
simple model of reading; comparative study; roor readers; autistic spectrum disorders; specific language impairments; dyslexia; reading comprehension and its risks; reading skills development and its risks; reading comprehension; Reading
n3:klicoveSlovo
n4:reading%20comprehension%20and%20its%20risks n4:reading%20skills%20development%20and%20its%20risks n4:dyslexia n4:comparative%20study n4:specific%20language%20impairments n4:roor%20readers n4:Reading n4:simple%20model%20of%20reading n4:reading%20comprehension n4:autistic%20spectrum%20disorders
n3:kontrolniKodProRIV
[A88279F321CF]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Porozumění čtenému II : Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu
n3:obor
n13:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
6
n3:pocetStranKnihy
158
n3:pocetTvurcuVysledku
6
n3:projekt
n11:GA13-20678S
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2014
n3:tvurceVysledku
Špačková, Klára Kucharská, Anna Presslerová, Pavla Richterová, Eva Sotáková, Hana Seidlová Málková, Gabriela
s:numberOfPages
158
n17:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
n19:isbn
978-80-7290-727-4
n20:organizacniJednotka
11410