This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10285215%21RIV15-GA0-11410___/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10285215%21RIV15-GA0-11410___
rdf:type
skos:Concept n13:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=2559
dcterms:description
The paper is concerned with the attitudes of teachers of mathematics to the sharing of educational competencess between school and family. It is based on the analysis of interviews with 60 teachers of mathematics at basic (elementary) schools and the lower level of gymnasia (academic secondary schools) with early entry, which were conducted as part of the research project %22Critical Points in the Teaching of Mathematics%22. Across a range of areas the teachers spoke about different aspects of the family background of pupils, and expressed their views on the existing and ideal relationship between teachers and parents. Qualitative analysis of the interviews focused on the teachers' conceptualisation of %22home preparation%22 and its connection to the school success of children. The paper shows the expectations of teachers with regard to pupils' parents and the role of parents in the degree of success of pupils in mathematics. The view %22over%22 the boundary of school teaching (i.e. what happens and should happen in home preparation), also reveals what is happening inside the boundary, i.e. what teachers see as the core of school mathematics and their educational approach. Příspěvek se zabývá postoji učitelek a učitelů matematiky k rozdělení vzdělávacích kompetencí mezi školu a rodinu. Vychází z analýzy rozhovorů s 37 vyučujícími matematiky na základních školách, které byly provedeny v rámci výzkumu %22Kritická místa ve výuce matematiky%22. Vyučující napříč řadou oblastí tematizovali různé aspekty rodinného zázemí žáků a vyjadřovali své přesvědčení o stávajícím i ideálním vztahu mezi vyučujícími a rodiči. Kvalitativní analýza rozhovorů se soustředila na učitelskou konceptualizaci %22domácí přípravy%22 a její vazbu na školní úspěšnost dětí. V příspěvku ukazuji, jaká očekávání vyučující mají vůči rodičům žáků a vůči roli rodičů v úspěšnosti žáků v matematice. Z pohledu %22za%22 hranice školní výuky (tj. co se děje a má dít v rámci domácí přípravy) vyplývá i to, co se odehrává uvnitř hranic, tedy co je podle vyučujících podstatou školní matematiky a jejich pedagogického přístupu. Příspěvek se zabývá postoji učitelek a učitelů matematiky k rozdělení vzdělávacích kompetencí mezi školu a rodinu. Vychází z analýzy rozhovorů s 37 vyučujícími matematiky na základních školách, které byly provedeny v rámci výzkumu %22Kritická místa ve výuce matematiky%22. Vyučující napříč řadou oblastí tematizovali různé aspekty rodinného zázemí žáků a vyjadřovali své přesvědčení o stávajícím i ideálním vztahu mezi vyučujícími a rodiči. Kvalitativní analýza rozhovorů se soustředila na učitelskou konceptualizaci %22domácí přípravy%22 a její vazbu na školní úspěšnost dětí. V příspěvku ukazuji, jaká očekávání vyučující mají vůči rodičům žáků a vůči roli rodičů v úspěšnosti žáků v matematice. Z pohledu %22za%22 hranice školní výuky (tj. co se děje a má dít v rámci domácí přípravy) vyplývá i to, co se odehrává uvnitř hranic, tedy co je podle vyučujících podstatou školní matematiky a jejich pedagogického přístupu.
dcterms:title
Domácí příprava v matematice (na pozadí vztahu mezi rodinou a školou) Home Preparation in Mathematics (In the context of the relationship between family and school) Domácí příprava v matematice (na pozadí vztahu mezi rodinou a školou)
skos:prefLabel
Domácí příprava v matematice (na pozadí vztahu mezi rodinou a školou) Home Preparation in Mathematics (In the context of the relationship between family and school) Domácí příprava v matematice (na pozadí vztahu mezi rodinou a školou)
skos:notation
RIV/00216208:11410/14:10285215!RIV15-GA0-11410___
n3:aktivita
n8:P
n3:aktivity
P(GAP407/11/1740)
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n5:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n16:7905386
n3:druhVysledku
n10:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
12151
n3:idVysledku
RIV/00216208:11410/14:10285215
n3:jazykVysledku
n19:cze
n3:klicovaSlova
structuration; homework; home preparation; mathematics; family; school
n3:klicoveSlovo
n4:homework n4:family n4:mathematics n4:home%20preparation n4:school n4:structuration
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[FAFF40217563]
n3:nazevZdroje
Pedagogika
n3:obor
n17:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n18:GAP407%2F11%2F1740
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2014
n3:svazekPeriodika
64
n3:tvurceVysledku
Smetáčková, Irena
s:issn
0031-3815
s:numberOfPages
13
n12:organizacniJednotka
11410